Z Ostrołęki na Światowe Dni Młodzieży
Dodane przez Pawel_M dnia Lipiec 05 2016 18:40:06

Witam. Na początek komunikat - sprostowanie informacji która pojawiła się w ostatnim czasie. Jak informuje internetowy serwis parafii w Rzekuniu, która zamówiła pociąg pielgrzymkowy z Ostrołęki do Częstochowy w nocy z 27 na 28 lipca 2016r - przejazd ten został odwołany. Jako powód podano znikomą liczbę chętnych na wyjazd na spotkanie z papieżem Franciszkiem w Częstochowie.
Według posiadanych przez Serwis Linia 29 informacji w obecnej chwili nie zostanie uruchomiony żaden pociąg specjalny z Ostrołęki na Światowe Dni Młodzieży.

Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęć z tegorocznego Festynu Dworcowego, który odbył się w Ostrołęce 12 czerwca. Ten dzień był niepowtarzalną okazją do fotografowania pociągu specjalnego 2x VT627 na szlaku Ostrołęka - Grabowo. Praktycznie cały dzień spędziłem na szlaku fotografując wspomniany skład. Wykonał on aż cztery kursy a pogoda dopisała bez zarzutu. Jak można było się spodziewać, frekwencja była bardzo duża. Ponieważ wydarzenie to dotyczy węzła ostrołęckiego, dokładny opis wycieczki na Festyn Dworcowy i przebieg "polowania" z aparatem na pociąg specjalny zamierzam opisać w reportażu, który jest w przygotowaniu i ukaże się wkrótce.

Informuję również o przykrym fakcie ponownego zaprzestania prowadzenia ruchu towarowego do stacji Grabowo od końca marca. Podczas naszej wizyty na szlaku Ostrołęka - Grabowo 6 marca, szlak był przejezdny i używany. Jak dowiedział się Serwis Linia 29 lokalny odbiorca korzystający przez pierwsze trzy miesiące roku z kolei póki co nie złożył więcej zamówień. Doprowadziło to do konieczności ponownego odchwaszczenia szlaku na okoliczność przejazdu pociągu specjalnego.
Dobrym znakiem jednak jest to, że na projektowanie remontu linii z Ostrołęki do Chorzel zgłosiło się aż siedem chętnych firm. Przetarg dotyczył opracowania dokumentacji przedprojektowej dla projektu ”Modernizacja linii nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele” w ramach RPO Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Najtańsza była oferta firmy Idom Inżynieria i Architektura z Wrocławia.
Dokonany został więc kolejny krok w mozolnej drodze do stałej reaktywacji linii 35, węzła ostrołęckiego oraz podróży z Warszawy na Mazury przez Ostrołękę i Wielbark :-)

Dalsze nowości już wkrótce!
Pozdrawiam!