Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Podsumowanie objazdów - lato 2013 w ostrołęckim węźle kolejowym


Witam! Z lekkim opóźnieniem mam przyjemność umieścić artykuł podsumowujący lato 2013 w ostrołęckim węźle kolejowym. Było niewątpliwie ciekawe głównie za sprawą objazdów prowadzonych linią 34 Ostrołęka - Małkinia. Trwały one łącznie dwa miesiące. W tym czasie udało się zgromadzić kilkanaście nowych zdjęć z linii 34, 36, 49 oraz 29. Zapraszam do galerii gdzie znajduje się komplet fotografii przedstawiających klimaty wschodniego Mazowsza. Choć oficjalnie objazdy zakończyły się 1 września to linia 34 jest w dalszym ciągu okazjonalnie wykorzystywana w ruchu podczas krótkotrwałych zamknięć na linii Tłuszcz - Ostrołęka.

Cały czas kontynuowane są prace w Mostówce. Z początkiem września oddano do użytku nowy odcinek toru nr 1 na odcinku Grzegorzewo - Mostówka, a także zmodernizowany peron nr. 1. Pociągi wróciły na cały odcinek linii 29. W chwili obecnej ze względu na przebudowę peronu 2 oraz pozostałych dwóch torów nie ma możliwości wykonywania krzyżowań na stacji. Jest jednak dobra informacja. Obie stare nastawnie i semafory kształtowe zostaną w Mostówce aż do przyszłego roku. Prędkość drogowa zmodernizowanego toru wynosi 100 km/h. Dla pociągów osobowych zacznie obowiązywać najprawdopodobniej po wejściu w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

Najbliższe zamknięcie na linii 29 odbędzie się w dniach 28-29 września i będzie dotyczyło odcinka Wyszków - Przetycz. Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów osobowych zawarte są na stronie przewoźnika: http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-02-ix-19-x-2013r.html.

Z powodu niewielkiego zainteresowania nie odbył się przejazd pociągiem specjalnym na trasie Tłuszcz - Łomża. Impreza zaplanowana była na 31 sierpnia. Z powodu małej liczby zgłoszeń, organizator zmuszony był odwołać imprezę.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia wrzesień 15 2013 13:39:00
(0) Komentarzy ˇ (4147) Czytań  Drukuj
Objazdy linii Tłuszcz - Ostrołęka


Witam! Od dnia 1 lipca 2013 trwa całodobowe zamknięcie szlaku Tłuszcz - Wyszków spowodowane modernizacją odcinka Grzegorzewo - Mostówka, a także przebudową stacji Mostówka. W zamian za pociągi osobowe, na zamkniętym odcinku uruchomiono zastępczą komunikację autobusową skomunikowaną na stacji Wyszków z pociągami z/do Ostrołęki. Składy towarowe, podobnie jak w ubiegłym roku omijają linię Tłuszcz - Ostrołęka trasą objazdową przez Małkinię i Ostrów Mazowiecką. Dokładnie po rocznej przerwie znowu przydarzyła się okazja do fotografowania pociągów towarowych prowadzonych lokomotywami spalinowymi na linii 34. W ciągu ostatnich kilkunastu dni dwukrotnie odwiedziłem okolice Ostrowi Mazowieckiej, lecz niestety za pierwszym razem przez cały dzień nie trafił się ani jeden pociąg. Za drugim razem szczęście dopisało nieco lepiej, dzięki czemu udało się sfotografować dwa składy, a także lokomotywy luzem m.in podczas manewrów na stacji Ostrów Mazowiecka. Przy okazji odwiedziłem także odcinek Żyźniewo - Kurpie, gdzie udało się zrobić 3 zdjęcia.

Do obsługi przewozów towarowych na linii Ostrołęka - Małkinia na stałe zatrudnione są lokomotywy: ST44-1081 PKP Cargo, M62M-013 Rail Polska, oraz Class 66/66159, przeciągająca składy DB. Oprócz tego często pojawia się też seria SM42 z PKP Cargo, oraz Lotos Kolej z pociągami relacji Emilianów - Goworki. Na linii dość często można spotkać lokomotywy luzem czasem w podwójnej trakcji - jadące po - albo od pociągu. Sporadycznie, ale tylko w porze nocnej przeciągane za pomocą lokomotywy SM42 są także jednostki EN57 Kolei Mazowieckich do obsługi ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrołęka - Wyszków.

Teraz kilka słów o tym co nowego zmieniło się od ostatniego roku na linii 34. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o odremontowanych nastawniach na stacji Ostrów Mazowiecka. Oba budynki otrzymały nowy przyjemny dla oka żółty kolor. Na peronach tejże stacji nie ma już niestety ani słupów od latarni, ani tablic z nazwą, które jeszcze w zeszłym roku stanowiły pewnego rodzaju urozmaicenie dla zdjęć.
Pozbawiona resztek infrastruktury została również dawna stacja w Gucinie - nie został na niej już ani jeden nieczynny semafor kształtowy, ani maszt. Wciąż kompletny tor mijankowy jest zarośnięty dorodnymi, bujnymi krzewami.
Przystanki w Jarnutach i Daniszewie niezmiennie puste - brakuje tylko budynków dworców, które zostały rozebrane w ubiegłym roku, a szkoda, bo stanowiłyby ciekawy dodatek do fotografii

Tymczasem w Mostówce trwa przebudowa obu peronów oraz wymiana toru do Grzegorzewa. Perony będą przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, a nowy tor pozwoli osiągnąć pociągom osobowym prędkość 100 km/h. Wciąż brak informacji na temat zabytkowej nastawni, oraz semaforów kształtowych - póki co te wszystkie obiekty są w nienaruszonym stanie i oby jak najdłużej.

Zapraszam do przeglądania tego, co udało się "upolować" i zachęcam do uwieczniania objazdów na linii 34!

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 22 2013 16:50:35
(0) Komentarzy ˇ (4561) Czytań  Drukuj
Impreza VT628 z Tłuszcza do Łomży - już 31 sierpnia!


Witam! Z wielką i nieukrywaną radością informuję o kolejnej imprezie, która będzie zorganizowana w Ostrołęckim Węźle Kolejowym już 31 sierpnia 2013 r. Tym razem odbędzie się przejazd pociągiem specjalnym relacji Tłuszcz - Łomża - Tłuszcz. Szczegółowa trasa przejazdu będzie wiodła z Tłuszcza przez stacje: Łochów, Małkinia, Ostrów Mazowiecka, Ostrołęka, Śniadowo do stacji Łomża. Powrót zaplanowany jest tą samą trasą. Obsługę trakcyjną zapewnią Koleje Mazowieckie udostępniając na ten cel autobus szynowy VT628.

Całkowita trasa przejazdu będzie liczyła około 290 km. Odjazd ze stacji Tłuszcz odbędzie się po skomunikowaniu z pociągiem pospiesznym "Hańcza" relacji Warszawa Zachodnia - Sestokai oraz z autobusem zastępczej komunikacji z Wyszkowa przyjeżdżającym o godz. 7:30.

Powrót do stacji Małkinia zaplanowany jest około godziny 19:00, tak by skomunikować się z powrotną "Hańczą" do Warszawy.

Całkowity koszt przejazdu wynosi 85 zł w przedpłacie do 31 lipca, oraz 100 zł podczas płatności w pociągu. Przejazd odbędzie się, jeśli do dnia 7 sierpnia zgłosi się 100 chętnych - w przeciwnym razie impreza zostanie odwołana, a pieniądze zwrócone wpłacającym.

Kwestia fotostopów nie została jeszcze do końca ustalona, zależy to od możliwości czasowych. Na stronach "Linii 29" na bieżąco będą pojawiały się informacje o postępach w przygotowaniu imprezy i fotostopów.

Zgłoszenia przyjmowane są mailowo pod adresem rykaczewski (at) poczta.fm

W temacie proszę wpisać "VT-628 Tłuszcz-Łomża". W treści maila proszę wpisać ilość osób, ich imiona i nazwiska. Potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia będzie mail zwrotny. Osoby, które wyślą zgłoszenie dostaną również numer konta oraz regulamin przejazdu.

Serwis Linia 29 serdecznie zachęca do wzięcia udziału w imprezie - będzie to kolejna świetna okazja do przejazdu liniami kolejowymi nr. 34, 36 oraz 49. Rozkład jazdy będzie umieszczony na stronie, tak szybko jak to będzie możliwe. Szczegóły na temat imprezy podawane będą bezpośrednio przez Organizatora w odpowiednim temacie na naszym forum, a także w newsach na stronie głównej.

Pozdrawiam i do zobaczenia w Łomży!


Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 18 2013 08:45:47
(0) Komentarzy ˇ (3842) Czytań  Drukuj
Pożegnanie kolei w Wielbarku


Witam. Dzień 8 czerwca był ostatnim dniem kursowania pociągów osobowych na odcinku ze Szczytna do Wielbarka. Ponieważ linia 35 z Ostrołęki do Szczytna i węzeł wielbarski są i były ściśle związane z koleją w Ostrołęce konieczne było odwiedzenie tego miejsca w przeddzień likwidacji połączeń oraz odpowiednie udokumentowanie pociągu osobowego na stacji.
Z wycieczki przywiozłem wiele zdjęć - wszystkie są już umieszczone na stronie. W galerii znajdują się 3 fotografie przedstawiające autobus szynowy SA106-007 na stacji Wielbark a także dwa pozostałe, które wykonałem w Szczytnie i Olsztynie.

Zapraszam także do działu "Ostrołęcki Węzeł Kolejowy", gdzie znajduje się opis stacji Wielbark. Dołączyłem do niego 18 kolejnych zdjęć przedstawiających stację i jej najbliższe okolice, między innymi szlak do Nidzicy oraz okolicę posterunku odgałęźnego Wielbark Las. Niestety obrazek stacji w Wielbarku, a także przyległych szlaków do Ostrołęki i Nidzicy sprawia niezbyt optymistyczne wrażenie. Cała infrastruktura jest niestety w fatalnym stanie.

Szynobusy relacji Olsztyn - Wielbark woziły pasażerów dokładnie pół roku. Reaktywacja nastąpiła z dniem 1 stycznia. Niestety szybko okazało się, że połączenia w takiej formie w jakiej zostały wprowadzone nie zdobywają zainteresowania i sympatii pasażerów. Do definitywnego końca kolei na stacji Wielbark przyczyniło się jednak więcej czynników - jakich? Zapraszam do artykułu o pożegnaniu kolei w Wielbarku.

Dnia 16 czerwca na stacji PKP w Ostrołęce zgodnie z tradycją odbędzie się Festyn Dworcowy. W tym roku program festynu przewiduje liczne występy artystyczne, konkursy, zabawy, pokazy a także wystawę sprzętu kolejowego PKP Cargo S.A. Nie zabraknie przejazdów autobusem szynowym do Grabowa. Nie zabraknie także stoiska Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce, które przygotuje między innymi wystawę fotografii związanych z koleją w Ostrołęce. Pełen program festynu dostępny jest pod adresem http://www.moja-ostroleka.pl/festyn-dworcowy-na-osiedlu-stacja-moc-atrakcji-szczegolowy-program,1370778349,2.html. Niestety w tym roku Serwis Linia 29 nie będzie mógł uczestniczyć w imprezie, wszystkim życzę więc udanej zabawy!

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 09 2013 20:50:59
(1) Komentarzy ˇ (3665) Czytań  Drukuj
Przebudowa stacji Mostówka


Witam. W związku z rozpoczęciem drugiego etapu modernizacji linii Tłuszcz - Ostrołęka przewidującego przebudowę stacji Mostówka, w okresie 1.07.2013 - 31.08.2013 odcinek Tłuszcz - Wyszków będzie wyłączony z ruchu kolejowego. W zamian za pociągi osobowe uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa skomunikowana na stacji Wyszków z pociągami do/z Ostrołęki. Rozkład jazdy ze zmianami zamieszczony jest na stronie przewoźnika - http://www.mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/

Pociągi towarowe - najprawdopodobniej tak jak w ubiegłym roku będą skierowane objazdem linią D29-34 przez Małkinię i Ostrów Mazowiecką. Szczegóły dotyczące ruchu objazdowego do Ostrołęki oczywiście podam, jak tylko będzie znane więcej szczegółów.

Zgodnie z komunikatem Warmińsko - Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych z dniem 9 czerwca 2013 do odwołania zawieszone zostanie kursowanie pociągów osobowych na odcinku Szczytno - Wielbark.
Powrót pociągów na linię D29-35 nie był więc długotrwały. Szynobusy woziły pasażerów do Wielbarka zaledwie pół roku. Powodem zawieszenia przewozów jest znikome zainteresowanie pasażerów pociągami tej relacji kursującymi od poniedziałku do soboty w ilości dwóch par na dobę. Ponieważ Wielbark jest ściśle związany z ostrołęckim węzłem kolejowym już w ciągu kilku dni umieszczę zdjęcia oraz artykuł z "pożegnania" kolei w tym mieście.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 04 2013 15:10:17
(0) Komentarzy ˇ (3843) Czytań  Drukuj
Wykolejenie pociągu towarowego w Mostówce - uzupełnienie informacji


Witam! Zgodnie z wcześniejszą informacją umieszczam kolejne bardziej szczegółowe informacje na temat wykolejenia pociągu towarowego w Mostówce.
Dnia 17.04 około godziny 22:00, pociąg towarowy CTL prowadzony lokomotywą 182-085 jadący ze stacji Goworki w kierunku Tłuszcza wykoleił się podczas wjazdu na stację Mostówka. Do wykolejenia doszło na rozjeździe krzyżowym w okręgu nastawczym nastawni dysponującej "Mt". Stojący skład zatarasował przejazd kat. "D" niedaleko semafora wjazdowego od strony Wyszkowa, lecz wagony zostały rozsunięte za pomocą maszyn drogowo-torowych, aby odgrodzić przejazd kolejowy. Pociąg na stacji Mostówka miał być skierowany na tor nr 2, tymczasem lokomotywa wypadła na rozjeździe, wpadając na międzytorze pomiędzy torami nr 2 i 4. Lokomotywa pchana dalej masą wagonów spowodowała poważne uszkodzenia torów nr 2 i 4. Całkiem zniszczony został kształtowy semafor wyjazdowy "J" odnoszący się do wyjazdu z toru nr. 4 w kierunku Wyszkowa, pędnie semaforowe, oraz sieć trakcyjna, opuszczona szczególnie nad torem 1.
Wykolejona została lokomotywa wszystkimi osiami, pierwszy wagon zawisł wykolejając się wszystkimi osiami, oraz trzeci wagon wykolejając się pierwszym wózkiem. Na miejsce wypadku przybyło pogotowie sieciowe, pogotowie szynowe z maszynami Plasser, WM15, maszyny pomocnicze kolejowo-drogowe oraz pociąg ratownictwa kolejowego ze stacji Warszawa Wschodnia z takimi maszynami jak np. EDK1000, EDK750 i czołgiem kolejowym. Wagony ze składu CTL zostały ściągnięte na stację Wyszków, a lokomotywa 182 została ustawiona na torze nr 4 za pomocą dźwigu EDK1000. Nie użyto czołgu, gdyż przewoźnik CTL nie wyraził zgody na przewrócenie lokomotywy. Prace mające na celu zminimalizowanie skutków wypadku prowadzone były bardzo sprawnie. Uwięzione EN57 nocujące w Wyszkowie zostały awaryjnie ściągnięte linią Ostrołęka - Małkinia za pomocą SM42. Dnia 19.04 po godzinie 5:00 rano przywrócono ruch po torze nr 1. Przyczyny zdarzenia bada komisja badania wypadków kolejowych, niebawem powinniśmy się dowiedzieć co zawiniło tego dnia w Mostówce. Z posiadanych przez nas póki co informacji wynika, że droga przebiegu była ułożona prawidłowo, a pociąg podczas wjazdu na stację nie przekraczał dozwolonej w tym miejscu szybkości.
W dniu 19 kwietnia, także w godzinach późno wieczornych na stacji Mostówka pracowały maszyny drogowe naprawiając skutki wykolejenia pociągu. Na chwilę obecną nie jest jeszcze możliwe wykonywanie krzyżowań. Pociągi kursują po linii Tłuszcz - Ostrołęka bez większych utrudnień, doznając jedynie opóźnień związanych z koniecznością oczekiwania na krzyżowanie w Wyszkowie lub Tłuszczu.
Informacje: Paweł M., Mateusz M., fotografie: Mateusz M.

Fotografie z miejsca wykolejenia
Kliknij, aby powiększyć








© Linia 29 . Kopiowanie zabronionie!

Dodane przez Pawel_M dnia kwiecień 19 2013 22:09:54
(0) Komentarzy ˇ (3774) Czytań  Drukuj
Wykolejenie pociągu CTL w Mostówce


Witam! Wieczorem dnia 17.04.2013 podczas wjazdu na stację Mostówka wykoleił się pociąg towarowy CTL w kierunku Tłuszcza. Do wykolejenia doszło przed godziną 22:00 na rozjeździe krzyżowym przy nastawni dysponującej "MT". W związku z wypadkiem linia 29 jest zablokowana, wstrzymano kursowanie pociągów na odcinku Mostówka - Wyszków. Zostały zniszczone także semafory wyjazdowe kształtowe w okręgu dysponującym. Utrudnienia związane z ruchem pociągów na linii Tłuszcz - Ostrołęka mogą potrwać nawet do końca dzisiejszego dnia.

-Na odcinku z Mostówki do Wyszkowa za pociągi osobowe wprowadzono zastępczą komunikację autobusową.
-Na odcinkach Tłuszcz - Mostówka i Wyszków - Ostrołęka kursują pociągi osobowe, lecz mogą występować opóźnienia.

Poniżej zdjęcie z wypadku, które "na szybko" przysłał Mateusz M. Dzisiaj po południu lub jutro rano postaramy się dodać jeszcze kilka zdjęć ze zdarzenia oraz podać więcej szczegółów. Wybaczcie jakość, niestety akurat nie było możliwości wykonania niczego lepszego. Po kliknięciu zdjęcie powiększy się.



Pozdrawiam!

Dodane przez Pawel_M dnia kwiecień 18 2013 08:25:53
(0) Komentarzy ˇ (3785) Czytań  Drukuj
Plany likwidacji budynków kolejowych w obrębie ostrołęckiego węzła kolejowego


Witam. W ostatnich dniach PKP S.A podały informacje o przetargu nieograniczonym na likwidację 656 budowli zlokalizowanych na sieci PKP w całym kraju. Na tej bardzo długiej liście nie brakuje kilku obiektów z okolic Ostrołęki i przyległych linii kolejowych. Do wyburzenia są przewidziane obiekty na niżej wymienionych stacjach i przystankach:

-budynek dworca i WC na p.o. Jelonki (D29-34 Ostrołęka - Małkinia);
-budynek dworca na stacji Jastrząbka (D29-35 Ostrołęka - Szczytno);
-budynek magazynu na stacji Jastrząbka (D29-35 Ostrołęka - Szczytno);
-piwnica na stacji Jastrząbka (D29-35 Ostrołęka - Szczytno);
-budynek mieszkalny na p.o. Wólka Okrąglik (nieistniejący odcinek D29-34 Małkinia - Sokołów Podl.);
-budynek mieszkalny na p.o. Kostki (nieistniejący odcinek D29-34 Małkinia - Sokołów Podl.);
-budynek mieszkalny na p.o. Jarzębia Łąka (D29-29 Tłuszcz - Ostrołęka).

Źródło: PKP S.A

Wnioskując z powyższych danych, po wyburzeniu dawnego dworca na przystanku Jelonki, na odcinku Ostrołęka - Ostrów Mazowiecka nie będzie znajdował się ani jeden budynek kolejowy - pozostałe w Daniszewie, Jarnutach i Gocłach wyburzono podczas rewitalizacji linii w 2012 roku, natomiast budynek dworca i nastawni dysponującej w Gucinie nie istnieje od 2010 r. Niepokojąca jest też wizja likwidacji dworca w Jastrząbce. Miejmy nadzieje że działania Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce okażą się faktycznym ratunkiem dla tego zabytkowego obiektu.

W związku z powyższymi informacjami zapraszam dziś na foto-wycieczkę do p.o. Jelonki, gdzie dodałem niepublikowane dotychczas fotografie dokumentalne z tego przystanku. Wykonałem je 18 sierpnia 2012 roku. Niestety jak widać już wkrótce mogą się stać one historyczne. Zdjęcia umieszczone są artykule poświęconym przystankowi Jelonki, a na skróty po kliknięciu tutaj.

Pełna treść ogłoszenia o przetargu dotyczącym likwidacji obiektów kolejowych jest dostępna pod adresem http://www.pkp.pl/node/6400

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia marzec 12 2013 12:47:22
(0) Komentarzy ˇ (3855) Czytań  Drukuj
Czy zbliża się nieuchronny koniec ostrołęckiego węzła kolejowego?


W lutym bieżącego roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły listę linii kolejowych przeznaczonych do definitywnego zamknięcia. Niestety nie są to wiadomości optymistyczne dla ostrołęcekiego węzła kolejowego, ponieważ wśród 2 tysięcy kilometrów linii przeznaczonych do likwidacji znalazły się także odcinki dwóch linii kolejowych wychodzących z Ostrołęki.

Od grudnia 2013 pociągi nie wrócą już więc na trasy Ostrołęka - Wielbark, Ostrołęka - Łapy, Śniadowo - Łomża. Na liście tej nie znajduje się zrewitalizowany w ubiegłym roku odcinek z Ostrołęki do Małkini, stanowiący najkrótsze połączenie z linią Warszawa - Białystok, oraz alternatywną możliwość dowozu węgla do elektrowni w Ostrołęce w przypadku okresowego braku możliwości jazdy trasą przez Wyszków. Powyższe oznacza nieuchronny koniec ostatnich pociągów towarowych kursujących po tych liniach w relacjach Ostrołęka - Grabowo i Ostrołęka - Łomża.

Już w sobotę 9 marca jest przewidziany początek "sezonu" prac w torach Towarzystwa Dróg Żelaznych z Ostrołęki. Udrażniane będą jednocześnie dwa odcinki od stacji Grabowo w kierunku stacji Zabiele Wielkie, oraz od stacji Chorzele w kierunku przeciwnym, czyli w stronę Jastrząbki.
Pojawiła się także pozytywna informacja w sprawie budynków dworców w Zabielu Wielkim i Jastrząbce - nad którymi jeszcze niedawno wisiało widmo rozbiórki. Najprawdopodobniej zostaną one przejęte przez gminy: odpowiednio Olszewo Borki i Baranowo. Rozwiązanie to - jeśli zostanie sfinalizowane pomoże ocalić zabytkowe dworce w tych miejscowościach.
Więcej o działalności Towarzystwa Dróg Żelaznych można się dowiedzieć z zakładki w panelu "Linia 29" po lewej stronie.

Prawdopodobnie wiosną tego roku w czasie przebudowy stacji Mostówka i pozostałych zamknięć torowych na linii Tłuszcz - Ostrołęka ponownie zostanie uruchomiony ruch towarowy linią 34 Ostrołęka - Małkinia. Bieżące informacje w tej sprawie oraz terminy ewentualnych objazdów będzie można znaleźć w "Linii 29".

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia marzec 04 2013 15:05:09
(0) Komentarzy ˇ (3244) Czytań  Drukuj
6 lat serwisu Linia 29, współpraca z Towarzystwem Dróg Żelaznych


Witam. Dnia 14 lutego minęło równe 6 lat działalności strony. Przez ten długi okres wiele się działo. Były momenty dobre i trochę gorsze, zarówno dla "Linii 29" jak i dla węzła. Nie brakowało ciekawych imprez, wydarzeń i festynów. Różne koleje losu spotykały węzeł ostrołęcki: poprzez likwidacje lokomotywowni, wagonowni, oraz dwóch stacji między Tłuszczem i Ostrołęką, do rewitalizacji i okresowego wznowienia ruchu na odcinku Ostrołęka - Małkinia, oraz rozpoczęcia modernizacji linii 29. Zapraszam do chwili podsumowania tego co działo się od 2007 roku, w krótkim artykule "6 lat Linii 29" znajdującym się w panelu "Administracja" z prawej strony.

Dnia 16 lutego 2013 r. odwiedziłem stację Ostrołęka. Co zmieniło się przez kilka ostatnich miesięcy. Zburzona została hala obrządzania lokomotyw spalinowych, a także jednostanowiskowy garaż mieszczący się nieopodal. Nie ma już także cokołu do nawęglania ani zbiorników na paliwo. Wszystko to zamieniło się w mnóstwo gruzu. Nie wiadomo jaki los czeka w przyszłości ceglany budynek noclegowni, który ostał się jako jeden z ostatnich zabudowań na tej stacji. Czy podzieli los zburzonych już budowli?

Tego samego dnia byłem świadkiem rozrządu wagonów z górki rozrządowej w Ostrołęce, co wydaje się być rzadkością, a przynajmniej wydarzeniem niecodziennym. Z informacji jakie posiadałem wcześniej wynikało, że górka jest nieużywana, ale jak pokazało życie jest inaczej. Jest to bardzo pozytywne, że infrastruktura stacji jest jeszcze chociaż w niewielkim stopniu używana. Wagony rozrządzano na grupie torów towarowych, nazywanych potocznie "Odolanami" - znajdujących się za nastawnią dysponującą.
W związku ze zmianami zaobserwowanymi w Ostrołęce, został zaktualizowany opis tej stacji.

Serwis Linia 29 nawiązał współpracę z Towarzystwem Dróg Żelaznych w Ostrołęce. Jest to grupa osób związana zawodowo lub hobbystycznie z ostrołęckim węzłem kolejowym mająca za swój cel zachowanie od likwidacji odcinka linii kolejowej Grabowo - Chorzele, a także zorganizowanie w perspektywie czasu kolei turystycznej. Dnia 16 lutego 2013 odbyło się spotkanie TDŻ mające na celu omówienie planów na nadchodzącą wiosnę. Rozpoczęło się ono punktualnie o 15:00 w poczekalni Dworca PKP w Ostrołęce. W nowo utworzonej podstronie w panelu "Linia 29" będą opisywane bieżące działania Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce, relacjonowane spotkania, w których będzie brał udział Serwis Linia 29, a także fotorelacje z wydarzeń.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia luty 17 2013 19:34:28
(0) Komentarzy ˇ (3132) Czytań  Drukuj
Nowy rozkład jazdy, sytuacja na odcinku Tłuszcz - Mostówka


Witam! Z dniem 9 grudnia 2012 roku nastąpi ogólnopolska zmiana rozkładu jazdy pociągów. W nowej wersji rozkładu dla linii Tłuszcz - Ostrołęka nie zmieniła się ilość połączeń, zostały skorygowane jedynie godziny odjazdów, które przedstawiać się będą następująco:

Odjazdy z Tłuszcza do Ostrołęki: 5:32(D), 7:01, 9:35, 13:58, 15:27, 16:53(B), 18:02, 20:15, 22:33.
Odjazdy z Ostrołęki do Tłuszcza: 3:00, 3:53(A), 4:51(D), 5:43, 7:27, 12:17, 14:12, 16:13(Z), 20:17.


(A) - pociąg kursuje od poniedziałku do soboty;
(B) - pociąg kursuje od poniedziałku do piątku oraz w niedziele;
(Z) - pociąg bezpośredni do Warszawy Zachodniej.

Dzięki zachowaniu skomunikowań na stacji Tłuszcz, możliwe będą dogodne przesiadki na pociągi do Skierniewic, Góry Kalwarii, Warki oraz Małkini. Nowością będzie skomunikowanie w stacji Tłuszcz z dwoma pociągami z Radomia, oraz jednym z Góry Kalwarii.

Dobiega końca początkowy etap modernizacji linii Tłuszcz - Ostrołęka. Na odcinku od stacji Tłuszcz do kilometra 7,300 za przystankiem osobowym Grzegorzewo wymieniono torowisko. Na peronach przystanków Jarzębia Łąka i Grzegorzewo trwają prace wykończeniowe. W ramach modernizacji wymieniono powierzchnię peronów, zabudowano oświetlenie, wiaty dla podróżnych, a także przystosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wszystkie przejazdy kolejowe na wyżej wymienionym odcinku zostały zmodernizowane i wyposażone w samoczynną sygnalizację przejazdową (SSP) Niestety, mimo to pociągi póki co nie pojadą szybciej. Prędkość rozkładowa dla składów osobowych w dalszym ciągu będzie wynosiła 70 km/h.

Wiosną 2013 roku przewidywana jest kontynuacja modernizacji linii Tłuszcz - Ostrołęka, w planach jest m.in przebudowa stacji Mostówka oraz wyposażenie jej w LCS (Lokalne Centrum Sterowania). Jeśli te plany się potwierdzą, to prawdopodobnie są to ostatnie chwile na fotografowanie tej stacji a w starym i klimatycznym wydaniu, do czego serdecznie zachęcam.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia grudzień 06 2012 16:31:58
(4) Komentarzy ˇ (4055) Czytań  Drukuj
Strona 3 z 20 < 1 2 3 4 5 6 > >>
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

4031036 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies