Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Artykuły

Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Ostrołęcki Węzeł Kolejowy
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Poleć stronę
Twój e-mail:
E-mail adresata:
Kopia do mnie
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
             
Odcinki Mostówka - Ostrołęka oraz Ostrołęka - Chorzele zostaną zmodernizowane


Ponad 130 mln euro z Regionalnego Programu Operacyjnego może usprawnić regionalną komunikację kolejową na Mazowszu. Zarząd Województwa Mazowieckiego i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny na realizację programu polepszenia przewozów przy wsparciu unijnych środków z RPO WM 2014-2020. Przedsięwzięcie rekomenduje m.in. budowę odcinka linii kolejowej do Portu Lotniczego w Modlinie

- Rozpoczynamy nową perspektywę finansową UE. W regionalnym programie operacyjnym zawartych jest 135 mln euro na rozwój szeroko rozumianych projektów kolejowych - na rozwój linii kolejowych, modernizację, nowoczesnego taboru kolejowego i budowę zapleczy technicznych. - mówi marszałek Adam Struzik. - Podpisaliśmy z PKP PLK list intencyjny, który ma służyć temu, aby w odpowiedniej kolejności, w odpowiedni sposób realizować kolejne Inwestycje modernizacyjne. To określa jasny plan działań. Wskazane linie kolejowe będą służyły głównie aktywizacji rozwoju gospodarczego i oczywiście poprawie warunków przejazdu naszych podróżnych, bo każda modernizacja linii kolejowych oznacza również skrócenie czasu podróży.

Obie strony - PKP Polskie Linie Kolejowe SA i zarząd województwa mazowieckiego - deklarują podjęcie wspólnych działań, dzięki którym nie tylko poprawi się infrastruktura kolejowa na Mazowszu, ale także zwiększy się wykorzystanie transportu kolejowego w województwie mazowieckim.

- PLK w ostatnim roku zrealizowała ważne projekty za ponad 7 mld zł zapewniające rekordowo krótkie połączenia Mazowsza m.in. z Pomorzem, Dolnym i Górnym Śląskiem, Małopolską. Równie ważne są też linie regionalne i lokalne, które trzeba odnowić. Najlepiej wskazać je mogą gospodarze regionu będący jednocześnie organizatorami przewozów. - mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu PLK.

W liście ujęte są inwestycje, które będą mieć znaczący wpływ na rozwój tego typu transportu, a których realizacji oczekują obie strony. Są to: budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa/Modlin oraz budowa stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin, rewitalizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock, modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele oraz prace na trzech liniach kolejowych: linii nr 28 na odcinku Wieliszew – Zegrze, linii nr 29 na odcinku Mostówka – Ostrołęka i linii nr 36 na odcinku Ostrołęka – Śniadowo.

Inwestycje te mają być finansowane ze środków unijnych w ramach RPO WM 2014-2020.

Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego


Dodane przez Pawel_M dnia luty 27 2015 09:25:15
(0) Komentarzy ˇ (546) Czytań  Drukuj
Minął ósmy rok "Linii 29"!


Witam ponownie! Z lekkim opóźnieniem miło mi poinformować, że niedawno minęło dokładnie osiem lat od momentu, jak "Linia 29" pojawiła się w internecie. Zapewne niektórzy pamiętają, że dwa lata temu ukazał się artykuł opisujący początki i ważniejsze wydarzenia z życia linii jak i strony. Dziś zapraszam do przeczytania podobnych wspomnień - tylko, że przedstawiających dokładnie początki tej strony oraz fakty, które przyczyniły się do tego, że powstała :)

Przy okazji dzisiejszej aktualizacji zapraszam do poprawionego opisu przystanku osobowego oraz bocznicy szlakowej Jelonki położonej na linii 34 Ostrołęka - Małkinia. Do opisu dołączyłem 9 kolejnych zdjęć przedstawiających aktualny stan przystanku w roku 2014, a także jako nowość - jedyne do tej pory zdjęcia bocznicy do żwirowni. Wycieczka do Jelonek, którą odbyłem w ubiegłe lato pozwoliła zdementować niesprawdzone informacje, że nie ma już śladów po tej bocznicy oraz, że przed zjazdem na teren żwirowni nie istniały żadne rozjazdy. Umieszczone zdjęcia pozwalają ponadto porównać stan tego przystanku z roku 2012 oraz dwa lata później - na pierwszy rzut oka widać ile swojego po rewitalizacji linii odzyskała przyroda.
Ponadto zaktualizowałem opis przystanku Gocły, do którego dołączyłem także dwa aktualne zdjęcia z ubiegłego roku.

Z informacji zawartych na stronie PKP PLK SA wynika, że w planach zamknięciowych na rok 2015 jest kilka pozycji związanych z linią Tłuszcz - Ostrołęka. Oprócz tego, że będą likwidowane bieżące nieprawidłowości torowiska, wady defektoskopowe, czy uzupełnianie podsypki, to kilka pozycji z tego wykazu jest szczególnie ciekawych. Okazuje się, że zarządca infrastruktury planuje wyremontować most kolejowy: w kilometrze 41,625 (most na rzece Wymakracz niedaleko stacji Przetycz), a także przeprowadzić naprawę główną przejazdów w kilometrze 54,219 w miejscowości Czernie, oraz w kilometrze 71,352 w Czarnowcu koło Ostrołęki.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku przeprowadzono między innymi naprawę główną przejazdu kolejowego w Pasiekach w kilometrze 49,7, który od wielu lat był w fatalnym stanie.
Terminy zamknięć będą przypadać na lipiec i sierpień 2015 r.

Pozdrawiam i zapraszam do przeglądania "Linii 29"!


Dodane przez Pawel_M dnia luty 25 2015 19:19:01
(0) Komentarzy ˇ (356) Czytań  Drukuj
PKP PLK przygotuje objazd przez Łapy i Ostrołękę


Witam! Po dość długim czasie nieobecności powracam z dobrymi wiadomościami, które od niedawna krążą w kolejowym świecie. Otóż jak donosi PKP PLK SA - jest możliwość, że pociągi towarowe ponownie pojadą linią nr 36 przez Łapy i Ostrołękę. Fakt ten miałby się zbiegać wraz z rozpoczęciem drugiego etapu modernizacji linii E75 na odcinku Sadowne Węgrowskie - Białystok. Przypomnę, że od 12 października jest całkowicie wyłączony z ruchu odcinek Tłuszcz - Łochów, oraz znacznie ograniczona przepustowość stacji Tłuszcz (przelot przez stację dla pociągów towarowych jest możliwy tylko torami nr 6 i 8). Obecnie objazdy pociągów do Białegostoku prowadzone są przez Ostrołękę i Ostrów Mazowiecką, przez Pilawę - Łuków - Czeremchę, a częściowo nawet przez Olsztyn.

W związku z nową trasą objazdową PKP PLK wymieni kompleksowo torowisko na 18-kilometrowym odcinku Ostrołęka - Żyźniewo. W planach jest także otwarcie stacji Czarnowo Undy leżącej w 57 kilometrze linii 36. W założeniu linia ma otrzymać prędkość drogową 80 km/h. Rozstrzygnięcie przetargu na przygotowanie nowej trasy objazdowej jest planowane na II połowę 2015 r. Objazdy więc mogłyby ruszyć już w roku następnym.

Co nowego w rozkładzie jazdy 2014/2015?

W dniu 15.12.2014 wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Oprócz lekkiej kosmetyki godzin odjazdów dotychczasowych pociągów, jako nowość została dodana jedna para relacji Tłuszcz - Ostrołęka. Nowe pociągi będą odjeżdżać z Ostrołęki o godzinie 10:00, oraz z Tłuszcza o 11:55. Pozwoli to załatać dwie największe luki między pociągami, takie jakie do tej pory są w Ostrołęce między godz. 7:21 a 12:17, oraz w Tłuszczu między godz. 9:20 a 14:11. Cały rozkład jazdy można zobaczyć na stronie Kolei Mazowieckich pod adresem http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-14-xii-2014r-14-iii-2015r.html.

W ostatnim czasie odbył się plebiscyt "Kolej na 2022", gdzie można było głosować na najciekawsze projekty związane z rozwojem kolei w Polsce. W województwie mazowieckim największą ilość głosów zdobył projekt "MAZ3 - Kolej Północno - Wschodnia" zakładający:

-przywrócenie do stanu użyteczności linii 35 na odcinku Ostrołęka - Chorzele;
-rewitalizację linii 34 na odcinku Ostrołęka - Małkinia;
-odbudowę linii 34 na odcinku Treblinka - Sokołów Podlaski
-budowa łącznicy nr. 514 Prostyń Bug - Treblinka, oraz łącznicy która umożliwiłaby bezpośredni wjazd z kierunku Siedlec w kierunku Białegostoku na posterunku Prostyń Bug.

Projekt ten jest dość odważny, biorąc pod uwagę, że zaledwie kilka lat temu zarówno łącznica 514, jak i linia Małkinia - Treblinka - Sokołów Podlaski zostały rozebrane, a w kilku miejscach dawnego nasypu przebiegają już nowe drogi.

Szczegóły na stronie projektu: http://kolej2022.pl/projekty/mazowieckie/400-projekt-nr-maz-3-kolej-polnocno-wschodnia

Wśród propozycji znalazł się również jeszcze jeden projekt dotyczący naszego węzła. Zaproponowano w nim doprowadzenie kolei do centrum Ostrołęki, wraz z budową przystanku końcowego Ostrołęka Śródmieście. W uzasadnieniu projektu znalazło się stwierdzenie, że inwestycja ta mogłaby poprawić dostępność kolei w największym mieście północno-wschodniego Mazowsza. Obecnie zainteresowanie koleją w Ostrołęce jest znikome między innymi z powodu niekorzystnego położenia stacji kolejowej. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia sięgałby 200 mln zł. Wraz z nową linią powstałyby łącznice umożliwiające wyjazd z przystanku Ostrołęka Śródmieście bezpośrednio w kierunku Tłuszcza, Grabowa, oraz na obecną stację PKP.

Strona projektu: http://kolej2022.pl/projekty/mazowieckie/401-projekt-nr-maz-4-doprowadzenie-kolei-do-centrum-ostroleki

Zapraszam także do galerii, która została zaktualizowana o 42 nowe zdjęcia - wszystkie wykonane od II połowy sierpnia do dnia dzisiejszego.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia listopad 28 2014 21:57:35
(2) Komentarzy ˇ (608) Czytań  Drukuj
Podsumowanie Festynu Dworcowego 2014


Witam! Dziś zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszam do podsumowania piątej edycji Festynu Dworcowego, która odbyła się na stacji PKP w Ostrołęce 15 czerwca 2014 roku. Udostępniony został krótki artykuł opisujący przebieg wydarzenia. Do artykułu wstawiłem 14 ogólnych fotografii zarówno z poczekalni dworca, ekspozycji Towarzystwa Dróg Żelaznych, Placu Dworcowego jak i przejazdu specjalnego do Śniadowa. Oprócz tego w galerii jest kilka pozostałych zdjęć dokumentujących pociąg specjalny w Śniadowie.

Uprzejmie donoszę, że od dnia 1 lipca 2014 roku nastąpi ponowne całodobowe otwarcie szlaku Ostrołęka - Ostrów Mazowiecka - Małkinia dla objazdowego ruchu towarowego. Niestety nie jest znany jeszcze termin docelowy otwarcia, jak i przewidywane natężenie ruchu. W roku ubiegłym ilość pociągów do Białegostoku objeżdżających remontowaną linię Warszawa - Tłuszcz - Małkinia była dosyć przyzwoita, lecz zarazem nie eksploatowano trasy alternatywnej przez Siedlce i Czeremchę. Na pewno w niedługim czasie będzie można coś już powiedzieć na temat intensywności przewozów, oraz zaprezentować kolejne zdjęcia. Oby objazdy w roku 2014 zaskoczyły nas miło tak samo jak w poprzednich latach! Nowości w tym temacie oczekujcie oczywiście na stronach "Linii 29".

Uwaga pasażerowie! W miesiącach lipcu i sierpniu będą miały miejsca zamknięcia torowe na linii Tłuszcz - Ostrołęka. Prace będą prowadzone na odcinkach Wyszków - Przetycz, Przetycz - Pasieki, Pasieki - Gierwaty i Gierwaty - Ostrołęka. W związku z tym nastąpią utrudnienia w kursowaniu pociągów osobowych. Rozkład jazdy niektórych z nich zostanie zmieniony, a w zamian za odwołane pociągi będzie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza. Zmiany oraz aktualny rozkład jazdy dostępny jest na stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie pod adresem http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-28-vi-31-viii-2014r.html

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 28 2014 13:43:37
(0) Komentarzy ˇ (843) Czytań  Drukuj
Pociąg specjalny do Kurpi i nie tylko, czyli Festyn Dworcowy 2014


Witam serdecznie. Wielkimi krokami zbliża się 15 czerwca. Ten dzień przyniesie kolejną edycję Festynu Dworcowego, imprezy organizowanej corocznie od 2009 na dworcu PKP w Ostrołęce. Jakie atrakcje zapewnią wspaniałą zabawę pod względem kolejowym w tym roku? Już spieszę się o tym poinformować!

Jedną z głównych ról odegra jak w poprzednim roku Towarzystwo Dróg Żelaznych z ekspozycją kolejową między innymi z eksponatami związanymi z ostrołęckim węzłem kolejowym. Tradycyjnie nie może zabraknąć pociągu specjalnego. Niestety, jak się okazało ostatni rok był ostatnim, kiedy autobus szynowy kursował do Grabowa. W tym roku w związku z zamknięciem stacji Grabowo zarządca infrastruktury nie zgodził się na wytrasowanie pociągu właśnie tam. Początkowo do wyboru były trzy opcje: Goworki, Daniszewo albo Kurpie. Na szczęście(!) od razu została odrzucona pierwsza możliwość, czyli wjazd szynobusu na niezbyt interesującą bocznicę przemysłową prowadzącą do elektrowni. Finalnie zwyciężyła ostatnia opcja. Pociąg specjalny w tym roku będzie kursował do dawnej stacji Kurpie położonej 9 kilometrów od Ostrołęki w kierunku Łap. Obsługę trakcyjną zapewnią Koleje Mazowieckie udostępniając dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny serii VT628 z otwieranymi oknami. Także raczej nie ma szans, by powtórzyło się nieporozumienie z ubiegłego roku, kiedy pod pociąg specjalny podstawiono niewielki jednoczłonowy wagon motorowy SA135 nie będący w stanie pomieścić wszystkich chętnych na przejażdżkę. Obsługę drużyny konduktorskiej zapewnią Koleje Mazowieckie oraz Towarzystwo Dróg Żelaznych. Przy okazji przejazdu będzie można zdobyć pamiątkowy bilet kartonikowy. Czy będzie rozdawany na stoisku, w pociągu.... czy w kasie biletowej? Zdecydowanie najciekawsza byłaby ostatnia możliwość, ale czy na ten jeden dzień uda się uruchomić kasę pozostaje jeszcze niewiadomą.

Oprócz wszystkich powyższych atrakcji bardzo możliwe, że odbędą się przejażdżki drezyną ręczną, oraz ruchoma wystawa modeli na stoisku TDŻ w hali poczekalni. Linia 29 ma zamiar "podłączyć" się lekko do stoiska TDŻ i w ramach współpracy zorganizować mini - akcję promocyjną serwisu.

Oczywiście nie obędzie się bez - mam nadzieję - obszernej dokumentacji fotograficznej zamieszczonej na naszych stronach już wkrótce po imprezie!

Pozdrawiam!

Informacja z ostatniej chwili. Jak donosi Towarzystwo Dróg Żelaznych, organizator pociągu specjalnego, trasa została wydłużona aż do stacji Śniadowo! Przez cały czas trwania festynu mają odbyć się trzy kółka Ostrołęka - Śniadowo - Ostrołęka. Na miejscu w Śniadowie będzie zorganizowany lokalny piknik. Obsługa trakcyjna bez zmian - będzie to dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny VT628.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia maj 30 2014 19:00:23
(0) Komentarzy ˇ (953) Czytań  Drukuj
Gierwaty - jak było, jak jest - podsumowanie reaktywacji stacji


Witam! Przy okazji kolejnej aktualizacji strony zapraszam do krótkiego "postoju" na stacji Gierwaty koło Ostrołęki. Od dawna nie umieszczałem żadnych ciekawostek związanych z tym miejscem, a przecież jest o czym pisać. Posterunek ruchu został bowiem ponownie otwarty z dniem 4 listopada 2013. Od jego uruchomienia minęło już więc pół roku. Pomyślałem, że czas na podsumowanie tej małej reaktywacji i przybliżenie Państwu okoliczności otwarcia stacji, oraz tego jak stacja działa dzisiaj. W tym celu przygotowałem artykuł "Reaktywacja stacji Gierwaty" znajdujący się w panelu "Linia 29" po lewej stronie. Do opisu dołączyłem siedem aktualnych zdjęć z 18 kwietnia i kilka archiwalnych z okresu, kiedy stacja nie była czynna. Dzięki temu łatwo można sobie porównać jak było kiedyś, a jak jest teraz.

Jeśli chodzi o więcej nowości z linii Tłuszcz - Ostrołęka, to podczas piątkowego "objazdu" okazało się, że wnętrze poczekalni na stacji Przetycz zostało ostatnio odmalowane na przyjemny zielony kolor (zobacz zdjęcie). Dobrze, że dba się o takie obiekty, bo poczekalnia w Przetyczy jest jedną z trzech ostatnich czynnych na całej linii (pozostałe znajdują się w Wyszkowie i Ostrołęce). Miejmy nadzieje, że remont pomieszczenia zostanie uszanowany i nie zostanie ona zbyt szybko "ozdobiona".

Jeśli chodzi o stację Mostówka, to wszystkie semafory świetlne stoją już na swoim miejscu, ale na razie są ciemne i unieważnione. Sygnały podaje się wciąż na semaforach kształtowych. Na razie nie wiadomo kiedy zostaną uruchomione, ale można przypuszczać, że dopiero po budowie nowej centralnej nastawni. Ma się ona znajdować koło przejazdu kolejowego od strony Wyszkowa. Inwestycja planowana jest na ten rok, ale czy dojdzie do skutku pokażą najbliższe miesiące.

Warto zajrzeć też do galerii, gdzie pojawiło się kilkanaście wiosennych zdjęć z linii Tłuszcz - Ostrołęka. Powstały one w Mostówce, Przetyczy, Pasiekach, Goworowie, Gierwatach oraz w okolicach Zygmuntowa.

Zapraszam także do polubienia profilu serwisu "Linia 29" na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/linia29.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia kwiecień 25 2014 16:01:03
(0) Komentarzy ˇ (1080) Czytań  Drukuj
Czy nastąpi reaktywacja linii Ostrołęka - Łapy?


Witam na odświeżonej stronie głównej "Linii 29". Idzie wiosna, przez co uznałem że nie ma sensu utrzymywać serwisu w ponurej jesiennej kolorystyce. Zwłaszcza, że nadchodzące miesiące mogą okazać się dla ostrołęckiego węzła kolejowego naprawdę ciekawe i kolorowe.

Z informacji jakie nieoficjalnie zdobył Serwis Linia 29 wynika, że w ostatnich tygodniach na linii 36 odbyła się inspekcja pracowników PKP PLK S.A oceniających stan infrastruktury kolejowej. Być może niedługo czeka nas naprawa toru na odcinku Ostrołęka - Śniadowo na linii 36, po której bardzo prawdopodobna stanie się reaktywacja ruchu towarowego na całej linii Ostrołęka - Łapy już w czerwcu tego roku. Do tej pory nie było to możliwe ze względu na zły stan toru. Warto przypomnieć, że fragment pomiędzy Ostrołęką a Żyźniewem jest w najgorszym stanie technicznym i obowiązuje na nim prędkość drogowa do 20 km/h. Odcinek Żyźniewo - Łapy jest w dobrym stanie technicznym i pozwala na bezpieczne prowadzenie ruchu bez większych nakładów z prędkością 60 km/h. Ponadto na linii obowiązuje zakaz wjazdu innych lokomotyw niż SM42.
Uzdatnienie linii Ostrołęka - Łapy dla ruchu towarowego pozwoliłoby na sprawniejsze prowadzenie pociągów od strony Białegostoku (obecnie wszystkie pociągi od Białegostoku do Ostrołęki jeżdżą o wiele dalszą drogą przez Tłuszcz) oraz otworzyłoby kolejny po linii Siedlce - Czeremcha - Białystok korytarz objazdowy remontowanej linii Rail Baltica.
Linia nr 36 została zamknięta w 2000 roku. Po siedmioletniej przerwie od 2007 do 2009 roku kursował pociąg zdawczy z Łap do stacji Sokoły. Od momentu jego zawieszenia, odcinkiem Łapy - Śniadowo przejechało tylko kilka pociągów specjalnych. Na odcinku Ostrołęka - Śniadowo - Łomża przez cały czas odbywa się ruch towarowy.

W ostatnich dniach lutego ustalono termin Festynu Dworcowego 2014. Będzie to niedziela 15 czerwca. Ponownie jest planowane uruchomienie pociągów do Grabowa. Jak poinformowało Towarzystwo Dróg Żelaznych zostaną dołożone wszelkie starania, aby w tym roku do Grabowa kursował pojemniejszy autobus szynowy VT628 z otwieranymi oknami, zamiast niewielkiego i oferującego niewiele atrakcji SA135, tak jak w roku ubiegłym. Oczywiście planuje się też udostępnienie stoiska TDŻ Ostrołęka, do którego "Linia 29" ma nadzieję aktywnie dołączyć.

Na bieżąco jest aktualizowana galeria fotograficzna, ostatnio dodałem między innymi kilka zdjęć z krótkiej wizyty w Śniadowie.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia marzec 23 2014 13:32:42
(0) Komentarzy ˇ (1998) Czytań  Drukuj
Oficjalna prezentacja Newag 222M na stacji Warszawa Wschodnia


W dniu dzisiejszym na stacji Warszawa Wschodnia odbyła się oficjalna prezentacja najnowszego spalinowego zespołu trakcyjnego 222M dla Kolei Mazowieckich. Jest to dwuczłonowy pojazd o długości 44 metrów i posiadający 117 miejsc siedzących. Wyprodukowany przez nowosądecki Newag 222M-001 - bo takie nosi oznaczenie, przybył w pierwszych dniach grudnia do lokomotywowni w Tłuszczu. Dzisiaj punktualnie o 8:37 pojawił się na st. Warszawa Wschodnia, gdzie odbył postój do 9:45. Następnie miał miejsce pokazowy przejazd do stacji Warszawa Rembertów i z powrotem. O godzinie 10:50 wyruszył w drogę powrotną do Tłuszcza.

W wydarzeniu brał udział m.in Zarząd Województwa Mazowieckiego i Zarząd Spółki Koleje Mazowieckie. Oprócz tego każdy miał możliwość obejrzenia wnętrza i kabiny maszynisty nowego 222M a także wykonania zdjęć.

Łączny koszt zakupu tego pojazdu wynosił 12 mln zł. Już wkrótce będzie przeznaczony do planowej obsługi pociągów Kolei Mazowieckich na linii Siedlce - Czeremcha w zastępstwo leciwych szynobusów serii VT628.

Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęć z prezentacji najnowszego pojazdu Kolei Mazowieckich. Zostały wykonane na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Rembertów oraz w okolicach Zielonki Bankowej. Oprócz tego dodałem także kilka zdjęć z linii kolejowej 449 wykonanych na niecałe dwa tygodnie przed planowym zamknięciem dla ruchu kolejowego spowodowanym rozpoczęciem modernizacji.

Fotografie




Dodane przez Pawel_M dnia grudzień 04 2013 19:17:45
(0) Komentarzy ˇ (2125) Czytań  Drukuj
Objazdy odcinka Tłuszcz - Łochów liniami 29, 34


Witam! Kolejne nowości już dzisiaj. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszam do zapoznania się z nowościami z Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce. W poświęconym tej organizacji dziale na naszej stronie został dodany artykuł opisujący spotkanie TDŻ z dnia 27 października obejmujące m.in krótki piknik na stacji Zabiele Wielkie zakończony niespodziewanie na... przystanku osobowym w Goworowie.

Od dnia 4 listopada w związku z zamknięciem toru nr 1 na odcinku Tłuszcz - Łochów, na liniach 29 i 34 odbywają się objazdy pociągów towarowych z kierunku Warszawy w kierunku Białegostoku. Na trasę objazdową przerzucono ok. 90% pociągów towarowych - pojedyńcze składy jeżdżą przez Łochów torem nr. 2 ale tylko w porze nocnej. Oprócz ponownego uruchomienia stacji Gierwaty na linii 29, dzięki temu po raz kolejny odżyła Ostrów Mazowiecka, którą odwiedziłem w ostatnich dniach dwukrotnie. Ruch objazdowy obsługują stale dwie lub trzy lokomotywy ST44. W dniach 11-12 listopada były to numery 324 i 933. Kilka dni wcześniej na linii można było spotkać dwa zielone okazy o numerach 172 i 700. Z posiadanych informacji wynika, że w dniu dzisiejszym ST44-700 powrócił do Ostrołęki - nie posiadam wiedzy na jak długo. Być może został wymieniony z lokomotywą 324 mającą poważne problemy techniczne w dniu 12.11 w godzinach wieczornych.

Ponieważ na linii 34 przeciągane są często ciężkie pociągi towarowe - prowadzące je "gagariny" nieraz jadą w trakcji ukrotnionej. Oprócz tego można spotkać składy CTLu z "rumunem" ST43, czy pociągi FPL i Orlenu. Z tego co udało się zaobserwować często podsyłane są luzem elektrowozy sprzęgnięte z prowadzącymi je lokomotywami spalinowymi. Niejednokrotnie przyłączane są one również na koniec pociągów towarowych. Usprawnia to zapewne manewry na stacji Małkinia polegające na przestawianiu składów z parku ostrołęckiego w park białostocki. Dzięki tego typu rozwiązaniom można uniknąć przyłączania lokomotywy na tej stacji.

W związku z licznymi pytaniami na temat intensywności ruchu, to uprzejmie informuję, że są dni gdzie w ciągu dnia jedzie 7-8 pociągów towarowych a są dni, że pociąg jest jeden lub dwa. Naprawdę trudno określić kiedy ruch będzie największy i jakie składy spotkamy na linii. Mimo wszystko warto jechać i zaryzykować - a może w obiektyw wpadnie akurat coś ciekawego.
Swoje łowy z dni 11-12 listopada umieściłem już w galerii - zapraszam do oglądania. Zostały wykonane w okolicach Gucina, Jelonek, Ostrowi Mazowieckiej oraz Małkini.
Niestety podczas dwudniowej eskapady stwierdziliśmy brak budynku dworca w Jelonkach. Potwierdziły się informacje z PKP PLK, że jest on przeznaczony do rozbiórki. Ostatnim dworcem jaki zachował się na linii 34 jest ten w Ostrowi Mazowieckiej.
Według obecnych informacji objazdy potrwają na pewno do dnia 15 grudnia, czyli do zmiany rozkładu. Na potwierdzenie informacji czy przedłużą się o kolejne miesiące lub lata musimy jeszcze poczekać.

Odnośnie opisów przystanków Jarzębia Łąka, Grzegorzewo i Mostówka, to zostaną one ponownie dodane po wykonaniu aktualnych zdjęć i poprawieniu opisów. Przystanki te zostały zmodernizowane i poprzednie informacje na ich temat automatycznie przestały być aktualne.

Pociągi osobowe Przewozów Regionalnych, wbrew temu co podawały jeszcze niedawno tabelki z rozkładem PLK nie powrócą do Wielbarka od nowego rozkładu jazdy. Przewoźnik złożył rezygnację u zarządcy infrastruktury z obsługi tej trasy.

Pragnę serdecznie przeprosić za problemy z dostępem do serwisu w ostatnich 4-5 dniach. Strona otwierała się nie zawsze, był problem z dostępem do forum dyskusyjnego oraz do galerii fotograficznej. Usterka została już (mam nadzieję) opanowana i nie powinno być problemów w korzystaniu ze strony. Dodatkowo informuję, że dostępna jest opcja komentowania dla osób niezarejestrowanych w galerii. Jeżeli tak jak poprzednio nie zaatakuje nas "Spam", to funkcja ta pozostanie aktywna.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia listopad 13 2013 19:47:02
(2) Komentarzy ˇ (2205) Czytań  Drukuj
Zdjęcia z rozbiórki torowiska w Lokomotywowni Ostrołęka


W dniu dzisiejszym zapraszam do zapoznania się z kontynuacją wcześniejszych niezbyt wesołych doniesień o likwidacji torowiska w Lokomotywowni Ostrołęka. Z tej okazji na stronach Linii 29 umieszczony został artykuł opisujący ten obiekt. Zapraszam serdecznie do zapoznania się faktami z przeszłości ostrołęckiej "szopy". Postarałem się zebrać najważniejsze daty i wydarzenia oraz w miarę możliwości potwierdzić je w źródłach. Odsyłacz do artykułu znajduje się w panelu "Linia 29" z lewej strony.
Dodatkowo umieszczone zostały ilostany taboru z dawnej MD Ostrołęka - mam nadzieję, że okaże się to ciekawym dodatkiem dla osób szukających dodatkowych informacji. Zestawienia te opracował i udostępnił kolega Piotr Kosiński - dziękuję!

Artykuł został wzbogacony o nowe zdjęcia przedstawiające teren przed halą ostrołęckiej szopy na dzień dzisiejszy. Widok ten jest zdecydowanie przygnębiający.

Ponieważ dosyć dawno w "Linii 29" nic się nie zmieniało, postanowiłem zaktualizować główny banner. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu i będzie pasował do ogólnego wystroju serwisu.
Zapraszam serdecznie do ponownych odwiedzin już niedługo - pojawią się między innymi nowości z Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce i kolejne zdjęcia!

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia październik 28 2013 20:06:59
(0) Komentarzy ˇ (2368) Czytań  Drukuj
Lokomotywownia Ostrołęka na stałe znika z krajobrazu stacji


Witam. Nie przepadam za podawaniem złych wieści, ale niestety takie napływają w ostatnim czasie z Ostrołęki. Na początek nie mam na dziś pocieszających informacji. Trwa rozbiórka infrastruktury na terenie dawnej lokomotywowni. Likwidowany jest cały układ torowy prowadzący do trzykanałowej hali przeznaczonej do obsługi trakcji spalinowej. Przypomnijmy, że działalność ostrołęckiej szopy upadła z końcem roku 2009. Po kolejnych czterech latach przyjdzie pożegnać się z nią definitywnie - niestety nie przyjmie ona już nigdy żadnego pojazdu trakcyjnego. Póki co brak jest dokładnych informacji co do samego budynku hali oraz biurowca - nie wiadomo czy na razie zostaną a jeśli tak jak długo jeszcze. Poniżej zamieszczam trzy fotografie nadesłane przez AAdamq - przedstawiają one stan prac w dniu 22 października. Widać na nich w jak przykry sposób kończy się długoletnia historia lokomotywowni Ostrołęka - swoją drogą bardzo rozległy i ciekawy temat. Na tę okoliczność - szkoda że tak przykrą - będzie on zgłębiony na stronach Linii 29 już wkrótce.

Aby nie wprowadzać zbyt ponurego nastroju są też dwie naprawdę pozytywne wiadomości. Pierwsza z nich to taka, że w dniu 1 listopada w związku z rozpoczęciem modernizacji linii nr 6 na odcinku Tłuszcz - Łochów, ponownie całodobowo otwarta będzie stacja Ostrów Mazowiecka. Linia 34 będzie obsługiwała ruch objazdowy przerzucony z modernizowanego odcinka "szóstki" na trasę Tłuszcz - Wyszków - Ostrołęka - Małkinia - Białystok. W związku ze zwiększeniem ruchu towarowego na wspomnianym odcinku i z potrzebą zwiększenia przepustowości na odcinku Wyszków - Ostrołęka - od 4 listopada, po czterech latach ponownie otwarta zostanie stacja Gierwaty. Kiedy 13 grudnia 2009 wykonywałem tam "pożegnalne" zdjęcia z odstawionym na torze stacyjnym nr. 3 składem towarowym - ostatnią rzeczą jaką było można wtedy przypuszczać to to, że stacja jeszcze kiedykolwiek zostanie otwarta. Jak widać warto czasem liczyć na miłe zaskoczenie. Jedynym zamkniętym posterunkiem ruchu pozostanie Dalekie, ale może i ono z czasem doczeka się swojego renesansu?

Pierwsze fotografie z likwidacji infrastruktury w lokomotywowni Ostrołęka








Pozdrawiam!

Dodane przez Pawel_M dnia październik 25 2013 18:51:04
(4) Komentarzy ˇ (3115) Czytań  Drukuj
Strona 1 z 19 1 2 3 4 > >>
Ostatnie aktywne tematy


  Forum/Wątek Autor Oglądane Odpowiedzi Ostatni post
Kolej w Ostrołęce
Kolej z Ciechanowa do Przas...
raf
716 0 07-11-2014 13:12
raf
News
Rozkład jazdy pociągów spec...
Pawel_M
1057 0 14-06-2014 09:43
Pawel_M
O linii nr. 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Modernizacja linii
Rodrigo
10527 62 30-05-2014 22:08
Pawel_M
Kolej w Ostrołęce
Wracają pociągi do Ostrowi ...
raf
3041 3 05-04-2014 22:06
Pawel_M
Kolej w Ostrołęce
Nie wolno dopuścić do likwi...
raf
2128 8 04-04-2014 19:55
Pawel_M

Szukaj na forum:
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Wielbark - pożegnanie kolei
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 29
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

2903167 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies