Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Artykuły

Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce
Kolej
Pojazdy szynowe
Opisy kabin
Linie kolejowe
Oznaczenia post. ruchu
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Poleć stronę
Twój e-mail:
E-mail adresata:
Kopia do mnie
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
             
Podsumowanie Festynu Dworcowego 2014


Witam! Dziś zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszam do podsumowania piątej edycji Festynu Dworcowego, która odbyła się na stacji PKP w Ostrołęce 15 czerwca 2014 roku. Udostępniony został krótki artykuł opisujący przebieg wydarzenia. Do artykułu wstawiłem 14 ogólnych fotografii zarówno z poczekalni dworca, ekspozycji Towarzystwa Dróg Żelaznych, Placu Dworcowego jak i przejazdu specjalnego do Śniadowa. Oprócz tego w galerii jest kilka pozostałych zdjęć dokumentujących pociąg specjalny w Śniadowie.

Uprzejmie donoszę, że od dnia 1 lipca 2014 roku nastąpi ponowne całodobowe otwarcie szlaku Ostrołęka - Ostrów Mazowiecka - Małkinia dla objazdowego ruchu towarowego. Niestety nie jest znany jeszcze termin docelowy otwarcia, jak i przewidywane natężenie ruchu. W roku ubiegłym ilość pociągów do Białegostoku objeżdżających remontowaną linię Warszawa - Tłuszcz - Małkinia była dosyć przyzwoita, lecz zarazem nie eksploatowano trasy alternatywnej przez Siedlce i Czeremchę. Na pewno w niedługim czasie będzie można coś już powiedzieć na temat intensywności przewozów, oraz zaprezentować kolejne zdjęcia. Oby objazdy w roku 2014 zaskoczyły nas miło tak samo jak w poprzednich latach! Nowości w tym temacie oczekujcie oczywiście na stronach "Linii 29".

Uwaga pasażerowie! W miesiącach lipcu i sierpniu będą miały miejsca zamknięcia torowe na linii Tłuszcz - Ostrołęka. Prace będą prowadzone na odcinkach Wyszków - Przetycz, Przetycz - Pasieki, Pasieki - Gierwaty i Gierwaty - Ostrołęka. W związku z tym nastąpią utrudnienia w kursowaniu pociągów osobowych. Rozkład jazdy niektórych z nich zostanie zmieniony, a w zamian za odwołane pociągi będzie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza. Zmiany oraz aktualny rozkład jazdy dostępny jest na stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie pod adresem http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-28-vi-31-viii-2014r.html

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia czerwiec 28 2014 13:43:37
(0) Komentarzy ˇ (355) Czytań  Drukuj
Pociąg specjalny do Kurpi i nie tylko, czyli Festyn Dworcowy 2014


Witam serdecznie. Wielkimi krokami zbliża się 15 czerwca. Ten dzień przyniesie kolejną edycję Festynu Dworcowego, imprezy organizowanej corocznie od 2009 na dworcu PKP w Ostrołęce. Jakie atrakcje zapewnią wspaniałą zabawę pod względem kolejowym w tym roku? Już spieszę się o tym poinformować!

Jedną z głównych ról odegra jak w poprzednim roku Towarzystwo Dróg Żelaznych z ekspozycją kolejową między innymi z eksponatami związanymi z ostrołęckim węzłem kolejowym. Tradycyjnie nie może zabraknąć pociągu specjalnego. Niestety, jak się okazało ostatni rok był ostatnim, kiedy autobus szynowy kursował do Grabowa. W tym roku w związku z zamknięciem stacji Grabowo zarządca infrastruktury nie zgodził się na wytrasowanie pociągu właśnie tam. Początkowo do wyboru były trzy opcje: Goworki, Daniszewo albo Kurpie. Na szczęście(!) od razu została odrzucona pierwsza możliwość, czyli wjazd szynobusu na niezbyt interesującą bocznicę przemysłową prowadzącą do elektrowni. Finalnie zwyciężyła ostatnia opcja. Pociąg specjalny w tym roku będzie kursował do dawnej stacji Kurpie położonej 9 kilometrów od Ostrołęki w kierunku Łap. Obsługę trakcyjną zapewnią Koleje Mazowieckie udostępniając dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny serii VT628 z otwieranymi oknami. Także raczej nie ma szans, by powtórzyło się nieporozumienie z ubiegłego roku, kiedy pod pociąg specjalny podstawiono niewielki jednoczłonowy wagon motorowy SA135 nie będący w stanie pomieścić wszystkich chętnych na przejażdżkę. Obsługę drużyny konduktorskiej zapewnią Koleje Mazowieckie oraz Towarzystwo Dróg Żelaznych. Przy okazji przejazdu będzie można zdobyć pamiątkowy bilet kartonikowy. Czy będzie rozdawany na stoisku, w pociągu.... czy w kasie biletowej? Zdecydowanie najciekawsza byłaby ostatnia możliwość, ale czy na ten jeden dzień uda się uruchomić kasę pozostaje jeszcze niewiadomą.

Oprócz wszystkich powyższych atrakcji bardzo możliwe, że odbędą się przejażdżki drezyną ręczną, oraz ruchoma wystawa modeli na stoisku TDŻ w hali poczekalni. Linia 29 ma zamiar "podłączyć" się lekko do stoiska TDŻ i w ramach współpracy zorganizować mini - akcję promocyjną serwisu.

Oczywiście nie obędzie się bez - mam nadzieję - obszernej dokumentacji fotograficznej zamieszczonej na naszych stronach już wkrótce po imprezie!

Pozdrawiam!

Informacja z ostatniej chwili. Jak donosi Towarzystwo Dróg Żelaznych, organizator pociągu specjalnego, trasa została wydłużona aż do stacji Śniadowo! Przez cały czas trwania festynu mają odbyć się trzy kółka Ostrołęka - Śniadowo - Ostrołęka. Na miejscu w Śniadowie będzie zorganizowany lokalny piknik. Obsługa trakcyjna bez zmian - będzie to dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny VT628.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia maj 30 2014 19:00:23
(0) Komentarzy ˇ (557) Czytań  Drukuj
Gierwaty - jak było, jak jest - podsumowanie reaktywacji stacji


Witam! Przy okazji kolejnej aktualizacji strony zapraszam do krótkiego "postoju" na stacji Gierwaty koło Ostrołęki. Od dawna nie umieszczałem żadnych ciekawostek związanych z tym miejscem, a przecież jest o czym pisać. Posterunek ruchu został bowiem ponownie otwarty z dniem 4 listopada 2013. Od jego uruchomienia minęło już więc pół roku. Pomyślałem, że czas na podsumowanie tej małej reaktywacji i przybliżenie Państwu okoliczności otwarcia stacji, oraz tego jak stacja działa dzisiaj. W tym celu przygotowałem artykuł "Reaktywacja stacji Gierwaty" znajdujący się w panelu "Linia 29" po lewej stronie. Do opisu dołączyłem siedem aktualnych zdjęć z 18 kwietnia i kilka archiwalnych z okresu, kiedy stacja nie była czynna. Dzięki temu łatwo można sobie porównać jak było kiedyś, a jak jest teraz.

Jeśli chodzi o więcej nowości z linii Tłuszcz - Ostrołęka, to podczas piątkowego "objazdu" okazało się, że wnętrze poczekalni na stacji Przetycz zostało ostatnio odmalowane na przyjemny zielony kolor (zobacz zdjęcie). Dobrze, że dba się o takie obiekty, bo poczekalnia w Przetyczy jest jedną z trzech ostatnich czynnych na całej linii (pozostałe znajdują się w Wyszkowie i Ostrołęce). Miejmy nadzieje, że remont pomieszczenia zostanie uszanowany i nie zostanie ona zbyt szybko "ozdobiona".

Jeśli chodzi o stację Mostówka, to wszystkie semafory świetlne stoją już na swoim miejscu, ale na razie są ciemne i unieważnione. Sygnały podaje się wciąż na semaforach kształtowych. Na razie nie wiadomo kiedy zostaną uruchomione, ale można przypuszczać, że dopiero po budowie nowej centralnej nastawni. Ma się ona znajdować koło przejazdu kolejowego od strony Wyszkowa. Inwestycja planowana jest na ten rok, ale czy dojdzie do skutku pokażą najbliższe miesiące.

Warto zajrzeć też do galerii, gdzie pojawiło się kilkanaście wiosennych zdjęć z linii Tłuszcz - Ostrołęka. Powstały one w Mostówce, Przetyczy, Pasiekach, Goworowie, Gierwatach oraz w okolicach Zygmuntowa.

Zapraszam także do polubienia profilu serwisu "Linia 29" na Facebooku pod adresem https://www.facebook.com/linia29.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia kwiecień 25 2014 16:01:03
(0) Komentarzy ˇ (722) Czytań  Drukuj
Czy nastąpi reaktywacja linii Ostrołęka - Łapy?


Witam na odświeżonej stronie głównej "Linii 29". Idzie wiosna, przez co uznałem że nie ma sensu utrzymywać serwisu w ponurej jesiennej kolorystyce. Zwłaszcza, że nadchodzące miesiące mogą okazać się dla ostrołęckiego węzła kolejowego naprawdę ciekawe i kolorowe.

Z informacji jakie nieoficjalnie zdobył Serwis Linia 29 wynika, że w ostatnich tygodniach na linii 36 odbyła się inspekcja pracowników PKP PLK S.A oceniających stan infrastruktury kolejowej. Być może niedługo czeka nas naprawa toru na odcinku Ostrołęka - Śniadowo na linii 36, po której bardzo prawdopodobna stanie się reaktywacja ruchu towarowego na całej linii Ostrołęka - Łapy już w czerwcu tego roku. Do tej pory nie było to możliwe ze względu na zły stan toru. Warto przypomnieć, że fragment pomiędzy Ostrołęką a Żyźniewem jest w najgorszym stanie technicznym i obowiązuje na nim prędkość drogowa do 20 km/h. Odcinek Żyźniewo - Łapy jest w dobrym stanie technicznym i pozwala na bezpieczne prowadzenie ruchu bez większych nakładów z prędkością 60 km/h. Ponadto na linii obowiązuje zakaz wjazdu innych lokomotyw niż SM42.
Uzdatnienie linii Ostrołęka - Łapy dla ruchu towarowego pozwoliłoby na sprawniejsze prowadzenie pociągów od strony Białegostoku (obecnie wszystkie pociągi od Białegostoku do Ostrołęki jeżdżą o wiele dalszą drogą przez Tłuszcz) oraz otworzyłoby kolejny po linii Siedlce - Czeremcha - Białystok korytarz objazdowy remontowanej linii Rail Baltica.
Linia nr 36 została zamknięta w 2000 roku. Po siedmioletniej przerwie od 2007 do 2009 roku kursował pociąg zdawczy z Łap do stacji Sokoły. Od momentu jego zawieszenia, odcinkiem Łapy - Śniadowo przejechało tylko kilka pociągów specjalnych. Na odcinku Ostrołęka - Śniadowo - Łomża przez cały czas odbywa się ruch towarowy.

W ostatnich dniach lutego ustalono termin Festynu Dworcowego 2014. Będzie to niedziela 15 czerwca. Ponownie jest planowane uruchomienie pociągów do Grabowa. Jak poinformowało Towarzystwo Dróg Żelaznych zostaną dołożone wszelkie starania, aby w tym roku do Grabowa kursował pojemniejszy autobus szynowy VT628 z otwieranymi oknami, zamiast niewielkiego i oferującego niewiele atrakcji SA135, tak jak w roku ubiegłym. Oczywiście planuje się też udostępnienie stoiska TDŻ Ostrołęka, do którego "Linia 29" ma nadzieję aktywnie dołączyć.

Na bieżąco jest aktualizowana galeria fotograficzna, ostatnio dodałem między innymi kilka zdjęć z krótkiej wizyty w Śniadowie.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia marzec 23 2014 13:32:42
(0) Komentarzy ˇ (1277) Czytań  Drukuj
Oficjalna prezentacja Newag 222M na stacji Warszawa Wschodnia


W dniu dzisiejszym na stacji Warszawa Wschodnia odbyła się oficjalna prezentacja najnowszego spalinowego zespołu trakcyjnego 222M dla Kolei Mazowieckich. Jest to dwuczłonowy pojazd o długości 44 metrów i posiadający 117 miejsc siedzących. Wyprodukowany przez nowosądecki Newag 222M-001 - bo takie nosi oznaczenie, przybył w pierwszych dniach grudnia do lokomotywowni w Tłuszczu. Dzisiaj punktualnie o 8:37 pojawił się na st. Warszawa Wschodnia, gdzie odbył postój do 9:45. Następnie miał miejsce pokazowy przejazd do stacji Warszawa Rembertów i z powrotem. O godzinie 10:50 wyruszył w drogę powrotną do Tłuszcza.

W wydarzeniu brał udział m.in Zarząd Województwa Mazowieckiego i Zarząd Spółki Koleje Mazowieckie. Oprócz tego każdy miał możliwość obejrzenia wnętrza i kabiny maszynisty nowego 222M a także wykonania zdjęć.

Łączny koszt zakupu tego pojazdu wynosił 12 mln zł. Już wkrótce będzie przeznaczony do planowej obsługi pociągów Kolei Mazowieckich na linii Siedlce - Czeremcha w zastępstwo leciwych szynobusów serii VT628.

Tymczasem zapraszam do obejrzenia zdjęć z prezentacji najnowszego pojazdu Kolei Mazowieckich. Zostały wykonane na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Rembertów oraz w okolicach Zielonki Bankowej. Oprócz tego dodałem także kilka zdjęć z linii kolejowej 449 wykonanych na niecałe dwa tygodnie przed planowym zamknięciem dla ruchu kolejowego spowodowanym rozpoczęciem modernizacji.

Fotografie




Dodane przez Pawel_M dnia grudzień 04 2013 19:17:45
(0) Komentarzy ˇ (1712) Czytań  Drukuj
Objazdy odcinka Tłuszcz - Łochów liniami 29, 34


Witam! Kolejne nowości już dzisiaj. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszam do zapoznania się z nowościami z Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce. W poświęconym tej organizacji dziale na naszej stronie został dodany artykuł opisujący spotkanie TDŻ z dnia 27 października obejmujące m.in krótki piknik na stacji Zabiele Wielkie zakończony niespodziewanie na... przystanku osobowym w Goworowie.

Od dnia 4 listopada w związku z zamknięciem toru nr 1 na odcinku Tłuszcz - Łochów, na liniach 29 i 34 odbywają się objazdy pociągów towarowych z kierunku Warszawy w kierunku Białegostoku. Na trasę objazdową przerzucono ok. 90% pociągów towarowych - pojedyńcze składy jeżdżą przez Łochów torem nr. 2 ale tylko w porze nocnej. Oprócz ponownego uruchomienia stacji Gierwaty na linii 29, dzięki temu po raz kolejny odżyła Ostrów Mazowiecka, którą odwiedziłem w ostatnich dniach dwukrotnie. Ruch objazdowy obsługują stale dwie lub trzy lokomotywy ST44. W dniach 11-12 listopada były to numery 324 i 933. Kilka dni wcześniej na linii można było spotkać dwa zielone okazy o numerach 172 i 700. Z posiadanych informacji wynika, że w dniu dzisiejszym ST44-700 powrócił do Ostrołęki - nie posiadam wiedzy na jak długo. Być może został wymieniony z lokomotywą 324 mającą poważne problemy techniczne w dniu 12.11 w godzinach wieczornych.

Ponieważ na linii 34 przeciągane są często ciężkie pociągi towarowe - prowadzące je "gagariny" nieraz jadą w trakcji ukrotnionej. Oprócz tego można spotkać składy CTLu z "rumunem" ST43, czy pociągi FPL i Orlenu. Z tego co udało się zaobserwować często podsyłane są luzem elektrowozy sprzęgnięte z prowadzącymi je lokomotywami spalinowymi. Niejednokrotnie przyłączane są one również na koniec pociągów towarowych. Usprawnia to zapewne manewry na stacji Małkinia polegające na przestawianiu składów z parku ostrołęckiego w park białostocki. Dzięki tego typu rozwiązaniom można uniknąć przyłączania lokomotywy na tej stacji.

W związku z licznymi pytaniami na temat intensywności ruchu, to uprzejmie informuję, że są dni gdzie w ciągu dnia jedzie 7-8 pociągów towarowych a są dni, że pociąg jest jeden lub dwa. Naprawdę trudno określić kiedy ruch będzie największy i jakie składy spotkamy na linii. Mimo wszystko warto jechać i zaryzykować - a może w obiektyw wpadnie akurat coś ciekawego.
Swoje łowy z dni 11-12 listopada umieściłem już w galerii - zapraszam do oglądania. Zostały wykonane w okolicach Gucina, Jelonek, Ostrowi Mazowieckiej oraz Małkini.
Niestety podczas dwudniowej eskapady stwierdziliśmy brak budynku dworca w Jelonkach. Potwierdziły się informacje z PKP PLK, że jest on przeznaczony do rozbiórki. Ostatnim dworcem jaki zachował się na linii 34 jest ten w Ostrowi Mazowieckiej.
Według obecnych informacji objazdy potrwają na pewno do dnia 15 grudnia, czyli do zmiany rozkładu. Na potwierdzenie informacji czy przedłużą się o kolejne miesiące lub lata musimy jeszcze poczekać.

Odnośnie opisów przystanków Jarzębia Łąka, Grzegorzewo i Mostówka, to zostaną one ponownie dodane po wykonaniu aktualnych zdjęć i poprawieniu opisów. Przystanki te zostały zmodernizowane i poprzednie informacje na ich temat automatycznie przestały być aktualne.

Pociągi osobowe Przewozów Regionalnych, wbrew temu co podawały jeszcze niedawno tabelki z rozkładem PLK nie powrócą do Wielbarka od nowego rozkładu jazdy. Przewoźnik złożył rezygnację u zarządcy infrastruktury z obsługi tej trasy.

Pragnę serdecznie przeprosić za problemy z dostępem do serwisu w ostatnich 4-5 dniach. Strona otwierała się nie zawsze, był problem z dostępem do forum dyskusyjnego oraz do galerii fotograficznej. Usterka została już (mam nadzieję) opanowana i nie powinno być problemów w korzystaniu ze strony. Dodatkowo informuję, że dostępna jest opcja komentowania dla osób niezarejestrowanych w galerii. Jeżeli tak jak poprzednio nie zaatakuje nas "Spam", to funkcja ta pozostanie aktywna.

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia listopad 13 2013 19:47:02
(2) Komentarzy ˇ (1813) Czytań  Drukuj
Zdjęcia z rozbiórki torowiska w Lokomotywowni Ostrołęka


W dniu dzisiejszym zapraszam do zapoznania się z kontynuacją wcześniejszych niezbyt wesołych doniesień o likwidacji torowiska w Lokomotywowni Ostrołęka. Z tej okazji na stronach Linii 29 umieszczony został artykuł opisujący ten obiekt. Zapraszam serdecznie do zapoznania się faktami z przeszłości ostrołęckiej "szopy". Postarałem się zebrać najważniejsze daty i wydarzenia oraz w miarę możliwości potwierdzić je w źródłach. Odsyłacz do artykułu znajduje się w panelu "Linia 29" z lewej strony.
Dodatkowo umieszczone zostały ilostany taboru z dawnej MD Ostrołęka - mam nadzieję, że okaże się to ciekawym dodatkiem dla osób szukających dodatkowych informacji. Zestawienia te opracował i udostępnił kolega Piotr Kosiński - dziękuję!

Artykuł został wzbogacony o nowe zdjęcia przedstawiające teren przed halą ostrołęckiej szopy na dzień dzisiejszy. Widok ten jest zdecydowanie przygnębiający.

Ponieważ dosyć dawno w "Linii 29" nic się nie zmieniało, postanowiłem zaktualizować główny banner. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu i będzie pasował do ogólnego wystroju serwisu.
Zapraszam serdecznie do ponownych odwiedzin już niedługo - pojawią się między innymi nowości z Towarzystwa Dróg Żelaznych w Ostrołęce i kolejne zdjęcia!

Pozdrawiam!


Dodane przez Pawel_M dnia październik 28 2013 20:06:59
(0) Komentarzy ˇ (1930) Czytań  Drukuj
Lokomotywownia Ostrołęka na stałe znika z krajobrazu stacji


Witam. Nie przepadam za podawaniem złych wieści, ale niestety takie napływają w ostatnim czasie z Ostrołęki. Na początek nie mam na dziś pocieszających informacji. Trwa rozbiórka infrastruktury na terenie dawnej lokomotywowni. Likwidowany jest cały układ torowy prowadzący do trzykanałowej hali przeznaczonej do obsługi trakcji spalinowej. Przypomnijmy, że działalność ostrołęckiej szopy upadła z końcem roku 2009. Po kolejnych czterech latach przyjdzie pożegnać się z nią definitywnie - niestety nie przyjmie ona już nigdy żadnego pojazdu trakcyjnego. Póki co brak jest dokładnych informacji co do samego budynku hali oraz biurowca - nie wiadomo czy na razie zostaną a jeśli tak jak długo jeszcze. Poniżej zamieszczam trzy fotografie nadesłane przez AAdamq - przedstawiają one stan prac w dniu 22 października. Widać na nich w jak przykry sposób kończy się długoletnia historia lokomotywowni Ostrołęka - swoją drogą bardzo rozległy i ciekawy temat. Na tę okoliczność - szkoda że tak przykrą - będzie on zgłębiony na stronach Linii 29 już wkrótce.

Aby nie wprowadzać zbyt ponurego nastroju są też dwie naprawdę pozytywne wiadomości. Pierwsza z nich to taka, że w dniu 1 listopada w związku z rozpoczęciem modernizacji linii nr 6 na odcinku Tłuszcz - Łochów, ponownie całodobowo otwarta będzie stacja Ostrów Mazowiecka. Linia 34 będzie obsługiwała ruch objazdowy przerzucony z modernizowanego odcinka "szóstki" na trasę Tłuszcz - Wyszków - Ostrołęka - Małkinia - Białystok. W związku ze zwiększeniem ruchu towarowego na wspomnianym odcinku i z potrzebą zwiększenia przepustowości na odcinku Wyszków - Ostrołęka - od 4 listopada, po czterech latach ponownie otwarta zostanie stacja Gierwaty. Kiedy 13 grudnia 2009 wykonywałem tam "pożegnalne" zdjęcia z odstawionym na torze stacyjnym nr. 3 składem towarowym - ostatnią rzeczą jaką było można wtedy przypuszczać to to, że stacja jeszcze kiedykolwiek zostanie otwarta. Jak widać warto czasem liczyć na miłe zaskoczenie. Jedynym zamkniętym posterunkiem ruchu pozostanie Dalekie, ale może i ono z czasem doczeka się swojego renesansu?

Pierwsze fotografie z likwidacji infrastruktury w lokomotywowni Ostrołęka








Pozdrawiam!

Dodane przez Pawel_M dnia październik 25 2013 18:51:04
(4) Komentarzy ˇ (2556) Czytań  Drukuj
Rozkład jazdy 2013/2014 - brak pociągów Ostrołęka - Warszawa, powrót połączeń ze Szczytna do Wielbarka?


Witam! Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A udostępniła na swoich stronach roczny rozkład jazdy pociągów 2013/2014, który będzie obowiązywał w okresie 15 grudnia 2013 - 12 grudnia 2014. Rozkład jazdy dla wszystkich przystanków na sieci PKP jest dostępny na stronie spółki PKP PLK S.A. W dniu dzisiejszym także w serwisie "Linia 29" jest dostępna pierwsza wersja nowego rozkładu jazdy dla naszej linii. Liczba połączeń z Tłuszcza do Ostrołęki utrzyma się na poziomie 9 par na dobę w dni robocze. Wybrane pojedyncze połączenia uruchamiane będą od poniedziałku do soboty, lub od poniedziałku do niedzieli oprócz sobót. Łączna liczba pociągów na odcinku Tłuszcz - Wyszków wyniesie natomiast 14 par. Niektóre pociągi relacji Tłuszcz - Wyszków - Tłuszcz będą kursowały tylko w dni robocze.

O ile zmiany czasowe nie robią praktycznie żadnej różnicy w porównaniu do obecnego rozkładu jazdy, o tyle - jeśli oczywiście do momentu wejścia w życie nowego rozkładu nic się nie zmieni - będzie dało się zauważyć brak "Kurpia" kursującego codziennie pomiędzy Ostrołęką i Warszawą. Wszystkie pociągi z kierunku Ostrołęki dojadą bowiem tylko do stacji Tłuszcz, gdzie możliwe będą skomunikowania z pociągami do Warszawy Wileńskiej. Z najważniejszych zmian warto wspomnieć o wcześniejszym odjeździe pierwszego pociągu relacji Ostrołęka - Tłuszcz, który nastąpi już o godzinie 2:51. Ostatni pociąg powrotny z Tłuszcza do Ostrołęki wyruszy o 22:06 docierając do stacji końcowej o 23:43.

Sporo zmieni się także w węźle Tłuszcz. Rozkład jazdy nie przewiduje na dzień dzisiejszy żadnych połączeń osobowych z tej stacji przebiegających przez przystanek Zielonka Bankowa oraz linię średnicową w Warszawie. Spowodowane jest to zapewne rozpoczęciem I etapu modernizacji linii D29-6 na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Sadowne Węgrowskie. W związku z tym pociągi dalekobieżne w kierunku Warszawy pojadą drogą okrężną linią D29-10 przez Legionowo.

Krótka analiza nowego rocznego rozkładu jazdy zdradza, że jest szansa na powrót zlikwidowanych 8 czerwca 2013 pociągów osobowych ze Szczytna do Wielbarka. Linię miały by obsłużyć dwie pary szynobusów według poniższego rozkładu jazdy:

  • R 90958: Szczytno 09:30, Siódmak 09:35, Szymany 09:40, Jesionowiec 09:47, Wielbark 09:54
  • R 90954: Szczytno 16:35, Siódmak 16:40, Szymany 16:44, Jesionowiec 16:51, Wielbark 16:59
  • R 90951: Wielbark 10:04, Jesionowiec 10:11, Szymany 10:17, Siódmak 10:22, Szczytno 10:28
  • R 90953: Wielbark 17:56, Jesionowiec 18:03, Szymany 18:09, Siódmak 18:14, Szczytno 18:20

    Niestety, już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że według tego rozkład nie będzie się różnił praktycznie niczym od ostatniego, który obowiązywał do 8 czerwca. Przypomnijmy, że połączenia do Wielbarka zostały zawieszone z powodu znikomej frekwencji spowodowanej brakiem dopasowania rozkładu jazdy pociągów do potrzeb mieszkańców miejscowości, a przede wszystkim potrzeb pracowników zakładu drzewnego w Wielbarku. Cóż, mimo wszystko w przypadku reaktywacji z miłą chęcią przedstawię kolejne fotorelacje oraz zdjęcia z zapomnianego fragmentu linii D29-35.

    Szczegóły dotyczące terminów kursowania tych pociągów są zawarte w rozkładach na stronie PKP PLK S.A. Jak zapewnia spółka odpowiedzialna za konstrukcję rozkładu jazdy, w czasie jego trwania pojawi się 6 korekt, które będą uwzględniane w rozkładach plakatowych. Rozkład jazdy może ulec zmianie z powodu możliwości rezygnacji do uruchomienia poszczególnych pociągów przez danego przewoźnika. Więcej informacji na stronie: http://rozklad.plk-sa.pl

    Zapraszam do zapoznania się z pierwszą wersją nowego rozkładu jazdy tutaj, do komentowania oraz udziału na forum!

    Pozdrawiam!


  • Dodane przez Pawel_M dnia wrzesień 30 2013 15:28:27
    (8) Komentarzy ˇ (2512) Czytań  Drukuj
    Podsumowanie objazdów - lato 2013 w ostrołęckim węźle kolejowym


    Witam! Z lekkim opóźnieniem mam przyjemność umieścić artykuł podsumowujący lato 2013 w ostrołęckim węźle kolejowym. Było niewątpliwie ciekawe głównie za sprawą objazdów prowadzonych linią 34 Ostrołęka - Małkinia. Trwały one łącznie dwa miesiące. W tym czasie udało się zgromadzić kilkanaście nowych zdjęć z linii 34, 36, 49 oraz 29. Zapraszam do galerii gdzie znajduje się komplet fotografii przedstawiających klimaty wschodniego Mazowsza. Choć oficjalnie objazdy zakończyły się 1 września to linia 34 jest w dalszym ciągu okazjonalnie wykorzystywana w ruchu podczas krótkotrwałych zamknięć na linii Tłuszcz - Ostrołęka.

    Cały czas kontynuowane są prace w Mostówce. Z początkiem września oddano do użytku nowy odcinek toru nr 1 na odcinku Grzegorzewo - Mostówka, a także zmodernizowany peron nr. 1. Pociągi wróciły na cały odcinek linii 29. W chwili obecnej ze względu na przebudowę peronu 2 oraz pozostałych dwóch torów nie ma możliwości wykonywania krzyżowań na stacji. Jest jednak dobra informacja. Obie stare nastawnie i semafory kształtowe zostaną w Mostówce aż do przyszłego roku. Prędkość drogowa zmodernizowanego toru wynosi 100 km/h. Dla pociągów osobowych zacznie obowiązywać najprawdopodobniej po wejściu w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

    Najbliższe zamknięcie na linii 29 odbędzie się w dniach 28-29 września i będzie dotyczyło odcinka Wyszków - Przetycz. Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów osobowych zawarte są na stronie przewoźnika: http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazdy/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-02-ix-19-x-2013r.html.

    Z powodu niewielkiego zainteresowania nie odbył się przejazd pociągiem specjalnym na trasie Tłuszcz - Łomża. Impreza zaplanowana była na 31 sierpnia. Z powodu małej liczby zgłoszeń, organizator zmuszony był odwołać imprezę.

    Pozdrawiam!


    Dodane przez Pawel_M dnia wrzesień 15 2013 14:39:00
    (0) Komentarzy ˇ (2216) Czytań  Drukuj
    Objazdy linii Tłuszcz - Ostrołęka


    Witam! Od dnia 1 lipca 2013 trwa całodobowe zamknięcie szlaku Tłuszcz - Wyszków spowodowane modernizacją odcinka Grzegorzewo - Mostówka, a także przebudową stacji Mostówka. W zamian za pociągi osobowe, na zamkniętym odcinku uruchomiono zastępczą komunikację autobusową skomunikowaną na stacji Wyszków z pociągami z/do Ostrołęki. Składy towarowe, podobnie jak w ubiegłym roku omijają linię Tłuszcz - Ostrołęka trasą objazdową przez Małkinię i Ostrów Mazowiecką. Dokładnie po rocznej przerwie znowu przydarzyła się okazja do fotografowania pociągów towarowych prowadzonych lokomotywami spalinowymi na linii 34. W ciągu ostatnich kilkunastu dni dwukrotnie odwiedziłem okolice Ostrowi Mazowieckiej, lecz niestety za pierwszym razem przez cały dzień nie trafił się ani jeden pociąg. Za drugim razem szczęście dopisało nieco lepiej, dzięki czemu udało się sfotografować dwa składy, a także lokomotywy luzem m.in podczas manewrów na stacji Ostrów Mazowiecka. Przy okazji odwiedziłem także odcinek Żyźniewo - Kurpie, gdzie udało się zrobić 3 zdjęcia.

    Do obsługi przewozów towarowych na linii Ostrołęka - Małkinia na stałe zatrudnione są lokomotywy: ST44-1081 PKP Cargo, M62M-013 Rail Polska, oraz Class 66/66159, przeciągająca składy DB. Oprócz tego często pojawia się też seria SM42 z PKP Cargo, oraz Lotos Kolej z pociągami relacji Emilianów - Goworki. Na linii dość często można spotkać lokomotywy luzem czasem w podwójnej trakcji - jadące po - albo od pociągu. Sporadycznie, ale tylko w porze nocnej przeciągane za pomocą lokomotywy SM42 są także jednostki EN57 Kolei Mazowieckich do obsługi ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrołęka - Wyszków.

    Teraz kilka słów o tym co nowego zmieniło się od ostatniego roku na linii 34. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o odremontowanych nastawniach na stacji Ostrów Mazowiecka. Oba budynki otrzymały nowy przyjemny dla oka żółty kolor. Na peronach tejże stacji nie ma już niestety ani słupów od latarni, ani tablic z nazwą, które jeszcze w zeszłym roku stanowiły pewnego rodzaju urozmaicenie dla zdjęć.
    Pozbawiona resztek infrastruktury została również dawna stacja w Gucinie - nie został na niej już ani jeden nieczynny semafor kształtowy, ani maszt. Wciąż kompletny tor mijankowy jest zarośnięty dorodnymi, bujnymi krzewami.
    Przystanki w Jarnutach i Daniszewie niezmiennie puste - brakuje tylko budynków dworców, które zostały rozebrane w ubiegłym roku, a szkoda, bo stanowiłyby ciekawy dodatek do fotografii

    Tymczasem w Mostówce trwa przebudowa obu peronów oraz wymiana toru do Grzegorzewa. Perony będą przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, a nowy tor pozwoli osiągnąć pociągom osobowym prędkość 100 km/h. Wciąż brak informacji na temat zabytkowej nastawni, oraz semaforów kształtowych - póki co te wszystkie obiekty są w nienaruszonym stanie i oby jak najdłużej.

    Zapraszam do przeglądania tego, co udało się "upolować" i zachęcam do uwieczniania objazdów na linii 34!

    Pozdrawiam!


    Dodane przez Pawel_M dnia lipiec 22 2013 17:50:35
    (0) Komentarzy ˇ (2693) Czytań  Drukuj
    Strona 1 z 19 1 2 3 4 > >>
    Ostatnie aktywne tematy


      Forum/Wątek Autor Oglądane Odpowiedzi Ostatni post
    Kolej w Ostrołęce
    Kolej z Ciechanowa do Przas...
    raf
    55 0 07-11-2014 13:12
    raf
    News
    Rozkład jazdy pociągów spec...
    Pawel_M
    427 0 14-06-2014 09:43
    Pawel_M
    O linii nr. 29 Tłuszcz-Ostrołęka
    Modernizacja linii
    Rodrigo
    8943 62 30-05-2014 22:08
    Pawel_M
    Kolej w Ostrołęce
    Wracają pociągi do Ostrowi ...
    raf
    2643 3 05-04-2014 22:06
    Pawel_M
    Kolej w Ostrołęce
    Nie wolno dopuścić do likwi...
    raf
    1522 8 04-04-2014 19:55
    Pawel_M

    Szukaj na forum:
    Logowanie
    Nazwa Użytkownika

    Hasło



    Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
    Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

    Zapomniane hasło?
    Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
    Inne
    Fotoreportaże (najnowsze)
    Festyn Dworcowy 2014
    Objazdy 2013
    Wielbark - pożegnanie kolei
    Zobacz wszystkie
    Administracja
    Kontakt
    6 lat ''Linii 29''
    Regulamin
    Newsletter
    Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



    Ilość subskrypcji: 28
    Wspieramy WOŚP

    Polecane Strony

    Moja Ostrołęka - Informator miejski





    Pomoc
    Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
    Statystyki
    Antyspam


    Page
    Serwis Linia 29

      Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

    2713240 Unikalnych wizyt  

      Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
    Informacja o cookies