Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Zobacz Temat


Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach | Kolej w Ostrołęce | O linii nr. 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Strona 4 z 4 < 1 2 3 4
Autor
Pawel_M
Super Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 105
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.02.07
Dodane dnia 27-05-2014 20:51
Osobiście jeszcze tego nie widziałem, ale podobnież rozpoczyna się budowa nowej nastawni w Mostówce. Ma się ona znajdować koło przejazdu kolejowego od strony Wyszkowa. Posiadacie może jakieś zdjęcia itp z miejsca robót?
Pozdrawiam.
www.linia29.cal.pl
Autor
genesis
Użytkownik

Postów: 1
Data rejestracji: 11.12.11
Dodane dnia 30-05-2014 19:25
Fotki z dzisiaj. Słabe oświetlenie, bo nie przestawiłem opcji w telefonie.
Idę od stacji do przejazdu kolejowego, w kierunku Ostrołęki.






Autor
Pawel_M
Super Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 105
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.02.07
Dodane dnia 30-05-2014 21:08
Chyba spora będzie ta nowa nastawnia smiley Wielkie dzięki za wstawienie zdjęć, są bardzo ciekawe smiley
Powstanie nowego obiektu zakończy także "żywot" klimatycznej nastawni wykonawczej Mt-1 smiley http://linia29.cal.pl/galeria/displayimage.php?pos=-858.
Edytowane przez Pawel_M dnia 30-05-2014 21:09
www.linia29.cal.pl
Autor
raf
Użytkownik

Postów: 59
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 11.10.09
Dodane dnia 02-11-2016 14:53
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla prac remontowych na linii kolejowej nr 29 na odcinku Mostówka - Ostrołęka. Naprawa linii nie będzie jednak wykonana w najbliższym czasie, gdyż zwycięzca przetargu na opracowanie dokumentacji będzie miał 435 dni.

Najpierw wartość techniczna, później cena

Linia konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych, lecz rozwinięcie takiej prędkości nie jest możliwe przez zły stan torowiska. Na linii jest prowadzony ruch pociągów mieszany (pasażerski i towarowy). Przedmiotowy odcinek leży na terenie województwa mazowieckiego. Linia kolejowa nr 29 nie jest objęta umowami AGC i AGTC i nie należy do sieci bazowej TEN-T. Na całej długości linii podlegającej analizie studialnej znajduje się 5 stacji: Mostówka, Wyszków, Przetycz, Pasieki, Gierwaty i 7 przystanków osobowych: Lucynów, Rybienko, Leszczydół, Dalekie, Zygmuntowo Mazowieckie, Prabuty Góry, Goworowo.

- Przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 29 ma istotne znaczenie dla poprawienia transportu o znaczeniu regionalnym, co przekłada się na zwiększenie dostępności poszczególnych regionów Polski - czytamy w opisie przedmiotu zamówienia.

Co ważne, spółka zamawiająca dokumentację, nie będzie kierowała się jedynie ceną. W pierwszej kolejności liczy się wartość techniczna projektu, dopiero później cena. Prace mają być przeprowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Jak mógłby wyglądać remont?

Przyjęto dwa warianty. Pierwszy z nich to wariant ograniczonego zakresu. Wynika z niego, że dla pociągów pasażerskich możliwe byłoby uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 100 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ruch pociągów towarowych należy założyć z prędkościami rzędu 70-80 km/h. Zakłada się też wymianę nawierzchni na całym odcinku objętym projektem od stacji Mostówka r11; do stacji Wyszków oraz od stacji Ostrołęka, przy czym wykonawca w ramach dokładnej inwentaryzacji stanu istniejącego, wytypuje elementy nawierzchni (podkłady, szyny), które nadają się do ewentualnego pozostawienia lub wbudowania w tory gł. dodatkowe czy boczne.

Wariant drugi zakłada przeprowadzenie inwestycji polegającej na kompleksowej przebudowie linii kolejowej lub na budowie nowej infrastruktury kolejowej, co będzie prowadziło do istotnego podwyższenia parametrów techniczno-eksploatacyjnych.

- Należy doprowadzić do maksymalnego, możliwego skrócenia czasu jazdy poprzez podniesienie prędkości i uzyskanie stabilnego profilu prędkości na całym odcinku objętym projektem - czytamy w opisie projektu. Koszt poprawy stanu linii nr 29 może wynieść nawet 148 mln złotych.

źródło: http://www.eostroleka.pl/zmodernizuja-linie-kolejowa-nr-29-z-ostroleki-pojedziemy-szybciej,art55624.html
Autor
raf
Użytkownik

Postów: 59
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 11.10.09
Dodane dnia 02-11-2016 14:57
Siedem podmiotów znalazło się na liście chętnych do przygotowania dokumentacji prac na linii kolejowej nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz. Rozstrzał cenowy jest dość spory, lecz zadecyduje wartość techniczna oferty. W planach jest przywrócenie Ostrołęce prestiżu na liście mazowieckich węzłów kolejowych.

Linia z Ostrołęki do Tłuszcza jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych, lecz obecny stan torowiska powoduje, że pociągi jeżdżą na tej trasie dużo wolniej. Spółka PKP PLK chce poprawić stan linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki. Remont może kosztować nawet 148 mln zł, a z poprawy jakości torów skorzystają również podróżujący między Ostrołęką a Warszawą. Do stolicy pojedziemy dużo szybciej.

- PKP PLK otworzyły koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii. Zgłosiło się siedem podmiotów: Multiconsult (cena 1,6 mln zł brutto), Transr11;Budr11;Projekt, Instytut Kolejnictwa i ZDG TOR (2,1 mln), Safege i Koltach (1,65 mln), IDOM (1,7 mln), WYG (2,46 mln), Schuesslerr11;Plan (1,7 mln) oraz BBF (1,8 mln). Kwota przeznaczona przez PKP PLK na zadanie wynosi 1,97 mln złotych brutto - informuje serwis rynek-kolejowy.pl. Cena nie jest jednak najwyżej punktowanym elementem oferty, o wyborze wykonawcy zadecyduje głównie wartość techniczna oferty.

W kontekście całego remontu przygotowano się na dwa warianty. Pierwszy z nich to wariant ograniczonego zakresu. Wynika z niego, że dla pociągów pasażerskich możliwe byłoby uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 100 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ruch pociągów towarowych należy założyć z prędkościami rzędu 70-80 km/h. Zakłada się też wymianę nawierzchni na całym odcinku objętym projektem od stacji Mostówka r11; do stacji Wyszków oraz od stacji Ostrołęka, przy czym wykonawca w ramach dokładnej inwentaryzacji stanu istniejącego, wytypuje elementy nawierzchni (podkłady, szyny), które nadają się do ewentualnego pozostawienia lub wbudowania w tory gł. dodatkowe czy boczne. Wariant drugi zakłada przeprowadzenie inwestycji polegającej na kompleksowej przebudowie linii kolejowej lub na budowie nowej infrastruktury kolejowej, co będzie prowadziło do istotnego podwyższenia parametrów techniczno-eksploatacyjnych.

Prace mają być przeprowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.


link: http://www.eostroleka.pl/pierwszy-krok-do-remontu-linii-kolejowej-ostroleka---tluszcz,art56402.html
Strona 4 z 4 < 1 2 3 4
Skocz do Forum:
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

4031044 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies