Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach
Nawigacja
Strona główna
Forum
GALERIA
Linki
Bannery
Kalendarz
Linia 29
Opis linii
Opis szlaku

Opisy stacji i przystanków

Tłuszcz
Jarzębia Łąka
Grzegorzewo
Mostówka
Lucynów
Rybienko
Wyszków
Leszczydół
Dalekie
Zygmuntowo Maz.
Przetycz
Prabuty Góry
Pasieki
Goworowo
Gierwaty
Ostrołęka

Ostrołęcki Węzeł Kolejowy

Strona główna
Linia 34 Ostrołęka - Małkinia
Linia 35 Ostrołęka - Szczytno
Linia 36 Ostrołęka - Łapy
Linia 900 Ostrołęka - Goworki
Artykuły
Turystyczne walory okolic
Most kolejowy w Wyszkowie
Bocznica ''pole''
Lokomotywownia Ostrołęka
Reaktywacja stacji Gierwaty
Dawniej na ''29''
Rozkład jazdy pociągów
Kolej Leśna Puszczy Białej
Zagłosuj
100 najlepszych stron o kolejach i TRS2004.

Toplista Stron Kolejowych
Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Zobacz Temat


Linia 29 | Serwis o kolei w Ostrołęce i okolicach | Kolej w Ostrołęce | O linii nr. 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Autor
raf
Użytkownik

Postów: 59
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 11.10.09
Dodane dnia 15-03-2016 10:24
kolejna dobra wiadomość dot. linii 29, jak podaje rynek kolejowy
"PLK naprawi fragment linii kolejowej 29 między Tłuszczem a Ostrołęką"

Podróż z Tłuszcza do Ostrołęki będzie krótsza r11; jeszcze w tym roku Polskie Linie Kolejowe wyremontują odcinek linii nr 29 pomiędzy stacjami Przetycz a Pasieki. Po odnowionych torach pociągi pojadą szybciej, co skróci czas przejazdu.
Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają w marcu prace na 10-kilometrowym odcinku pomiędzy stacjami Przetycz a Pasieki. Ich koszt to prawie 5 milionów złotych. Spółka wymieni szyny, podkłady oraz rozjazd. Sprawdzony i wyregulowany będzie tor. Prace remontowe obejmą także wymianę nawierzchni na przejeździe kolejowo-drogowym w Starym Bosewie na drodze powiatowej między Długosiodłem a Prabutami.
Dzięki temu pociągi pojadą o 30 km/h szybciej (z 50 km/h do 80 km/h) i skróci czas przejazdu pomiędzy Tłuszczem a Ostrołęką.

Na czas prowadzonych robót, pomiędzy 18 kwietnia a 20 maja odcinek Przetycz r11; Pasieki zostanie wyłączony z ruchu. W godzinach 8:30-18:10 wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Ostrołęką a Przetyczą.

W kolejnych latach Polskie Linie Kolejowe planują remont kolejnych tras: z Ostrołęki do stacji Chorzele oraz do Łap. Drugie zadanie będzie istotne dla utrzymania ruchu na trasie Rail Baltica Warszawa r11; Białystok, bowiem trasa będzie objazdem dla składów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji odcinka Rail Baltiki od Czyżewa do Białegostoku.


źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-naprawi-fragment-linii-kolejowej-29-miedzy-tluszczem-a-ostroleka-75797.html
Autor
Pawel_M
Super Administrator

Avatar Użytkownika

Postów: 105
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.02.07
Dodane dnia 15-03-2016 11:51
Dobrze. Po wielu latach łatania linii za którym szło tylko utrzymanie obecnej prędkości - a nie jej podniesienie w końcu zabrali się za bardziej gruntowny remont. Będzie już drugi odcinek na 80 smiley Zwłaszcza, że z Przetyczy do Pasiek jedzie się teraz najwolniej.
www.linia29.cal.pl
Autor
KmFan
Użytkownik

Postów: 3
Data rejestracji: 26.01.13
Dodane dnia 27-07-2016 15:27
Ogłoszenie o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego przeprowadzonego w trybie Negocjacje bez ogłoszenia.
Nazwa postępowania: Remont toru nr 1 w km 11,319-21,221 wraz z wymianą rozjazdu nr 4 na stacji Wyszków oraz naprawa główna 2 przejazdów kolejowych w km 18,951 i 20,122 oraz roboty towarzyszące na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.
Numer postępowania: 0114/IZ21GM/15671/05832/16/P

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=175588
Edytowane przez Pawel_M dnia 25-10-2016 18:22
Autor
raf
Użytkownik

Postów: 59
Miejscowość: Ostrołęka
Data rejestracji: 11.10.09
Dodane dnia 02-11-2016 14:51
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla prac remontowych na linii kolejowej nr 29 na odcinku Mostówka - Ostrołęka. Naprawa linii nie będzie jednak wykonana w najbliższym czasie, gdyż zwycięzca przetargu na opracowanie dokumentacji będzie miał 435 dni.

Najpierw wartość techniczna, później cena

Linia konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych, lecz rozwinięcie takiej prędkości nie jest możliwe przez zły stan torowiska. Na linii jest prowadzony ruch pociągów mieszany (pasażerski i towarowy). Przedmiotowy odcinek leży na terenie województwa mazowieckiego. Linia kolejowa nr 29 nie jest objęta umowami AGC i AGTC i nie należy do sieci bazowej TEN-T. Na całej długości linii podlegającej analizie studialnej znajduje się 5 stacji: Mostówka, Wyszków, Przetycz, Pasieki, Gierwaty i 7 przystanków osobowych: Lucynów, Rybienko, Leszczydół, Dalekie, Zygmuntowo Mazowieckie, Prabuty Góry, Goworowo.

- Przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 29 ma istotne znaczenie dla poprawienia transportu o znaczeniu regionalnym, co przekłada się na zwiększenie dostępności poszczególnych regionów Polski - czytamy w opisie przedmiotu zamówienia.

Co ważne, spółka zamawiająca dokumentację, nie będzie kierowała się jedynie ceną. W pierwszej kolejności liczy się wartość techniczna projektu, dopiero później cena. Prace mają być przeprowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Jak mógłby wyglądać remont?

Przyjęto dwa warianty. Pierwszy z nich to wariant ograniczonego zakresu. Wynika z niego, że dla pociągów pasażerskich możliwe byłoby uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 100 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ruch pociągów towarowych należy założyć z prędkościami rzędu 70-80 km/h. Zakłada się też wymianę nawierzchni na całym odcinku objętym projektem od stacji Mostówka r11; do stacji Wyszków oraz od stacji Ostrołęka, przy czym wykonawca w ramach dokładnej inwentaryzacji stanu istniejącego, wytypuje elementy nawierzchni (podkłady, szyny), które nadają się do ewentualnego pozostawienia lub wbudowania w tory gł. dodatkowe czy boczne.

Wariant drugi zakłada przeprowadzenie inwestycji polegającej na kompleksowej przebudowie linii kolejowej lub na budowie nowej infrastruktury kolejowej, co będzie prowadziło do istotnego podwyższenia parametrów techniczno-eksploatacyjnych.

- Należy doprowadzić do maksymalnego, możliwego skrócenia czasu jazdy poprzez podniesienie prędkości i uzyskanie stabilnego profilu prędkości na całym odcinku objętym projektem - czytamy w opisie projektu. Koszt poprawy stanu linii nr 29 może wynieść nawet 148 mln złotych.

źródło: http://www.eostroleka.pl/zmodernizuja-linie-kolejowa-nr-29-z-ostroleki-pojedziemy-szybciej,art55624.html
Skocz do Forum:
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Inne
Wydarzenia (najnowsze)
Festyn Dworcowy 2016
Festyn Dworcowy 2014
Objazdy 2013
Zobacz wszystkie
Administracja
Kontakt
8 lat ''Linii 29''
6 lat ''Linii 29''
Newsletter
Wpisz swój adres e-mail i kliknij Subskrypcja/Rezygnuję.



Ilość subskrypcji: 36
Wspieramy WOŚP

Polecane Strony

Moja Ostrołęka - Informator miejski



Pomoc
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Statystyki
Antyspam


Page
Serwis Linia 29

  Powered by   powered by php-fusion v6.01.19 Š 2003-2005

4031049 Unikalnych wizyt  

  Theme Elephant v1.00   Created by Nick56 / modified by Linia 29
Informacja o cookies